Facebook има близо 20 млн. потребители на ключовите си африкански пазари – Нигерия и Кения, сочат данни, публикувани от социалната мрежа, показващи, че по-голяма част от потребителите в тези страни използват мобилни устройства за достъп до профилите си.
Facebook откри първия си африкански офис в Йоханесбург през юни. Нарастващото население на континента и сравнително ниското ниво на достъп до интернет се явява голям неразработен пазар за социалната мрежа по отношение на натрупването на рекламни приходи, пише Ройтерс.
Данните са първите, които Facebook обявява за Нигерия, най-населената африканска страна, както и за Кения – най-развитата държава в Източна Африка. Резултатите показват, че двете страни са особено важни входни точки за континента, на който живеят близо 1 млрд. души.
В Нигерия социалната мрежа има 15 млн. активни потребителите месечно към 30 юни тази година, като всички те използват мобилни устройства, за да харесват, споделят и качват съдържание в платформата. В Кения 95% от общо 4,5 млн. активни потребители месечно също правят това през мобилни устройства.
Южна Африка има 12 млн. активни потребители на Facebook месечно, сочат данните. От компанията твърдят, че благодарение на силните рекламни партньорства в Африка, тя ще използва новия си офис в Йоханесбург, за да разшири бизнеса си на континента.
Facebook заяви, че нейните активни потребители в Африка са нараснали с 20 на сто до 120 млн. души през юни. За сравнение през септември миналата година те бяха 100 млн. Голяма част от новите потребители са от Северна Африка.