Американската авиокомпания United Airlines променя политиката за резервациите на свои служители в самолетите си, след като наскоро мъж беше насилствено изведен от кабината заради продажбата на по-голям брой билети, отколкото са местата в нея. Целта беше да се настани служител на United, но видео, заснето от останалите пътници, показа насилие над отстранения пътник и това доведе до остри критики от цял свят, предава Ройтерс.
Превозвачът, който е собственост на United Continental Holdings, заяви, че ще се увери, че билетите на екипажа, пътуващ в нейните самолети, ще бъдат резервирани поне 60 минути преди заминаването.
Компанията обясни, че новата политика ще гарантира, че ситуацията, в която пътник бива насилствено отстранен от самолет, няма да се повтори. United твърди, че промяната е началната стъпка към преразглеждането на политиките на фирмата, с оглед на “предлагането на по-добро преживяване на клиентите”.
Пътникът, изхвърлен от самолета - Дейвид Дао, има значителни наранявания, включително счупен нос и два счупени предни зъба. Той ще се нуждае от хирургическа намеса, твърди адвокатът му Томас Деметрио, който разкри, че Дао вероятно ще съди авиокомпанията.
Бордът на United заяви в петък, че трябва да създаде политики, с които да си върне доверието на клиентите и се извини на Дао и неговото семейство. От фирмата заявиха, че застават зад главния изпълнителен директор Оскар Муньос, който беше остро критикуван в резултат от случилото се. Той заяви, че няма планове да напусне поста си.
Дори и преди този случай Муньос беше под натиск от инвеститорите, които искат да подобри представянето на авиокомпанията, включително и връзките с клиентите.