За да се пребори с начина на отразяване на новините от класическите медии, които не спря да нарича разпространители на "фалшиви новини", американският президент Доналд Тръмп и неговият екип стартираха своя емисия за "вярна информация", наречена просто "реални новини".
Пристигането му в Белия дом не забави ритъма на яростните туитове на президента, който се гневи на медиите, когато отразяват управлението му по начин, който не е по вкуса му, коментира Крис Лифкоу от Франс прес.
"Фалшивите новини" отказват да си дадат сметка за успехите от първите шест месеца", написа в неделя Тръмп в Twitter.
The Fake News refuses to report the success of the first 6 months: S.C., surging economy & jobs,border & military security,ISIS & MS-13 etc.
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) August 7, 2017
Първото видео от тези "верни информации", чието съдържание е доста по-благосклонно към Тръмп, се появи на страницата във Facebook на бившия магнат на недвижими имоти преди малко повече от седмица.
На син фон, където е изписан адресът на сайта DonaldJTrump.com и логото "Тръмп-Пенс" от изборите през 2016 г., президентската снаха Лара Тръмп играе ролята на водеща на нещо като телевизионна новинарска емисия.
"Здравейте всички, аз съм Лара Тръмп. Сигурна съм, че заради всички фалшиви информации не сте чули да се говори за всичко, което постигна президентът тази седмица", възкликва жизнерадостно съпругата на Ерик Тръмп, третия син на президента.
После тя отбелязва, че свекър ѝ е дал своя принос през първите месеци от мандата си в различни сфери - от заплатите до американските национални паркове.
"Това е президент, който поставя Америка пред собствените си интереси", казва тя и после започва да сипе хвалебствия по икономическата му политика.
"Икономиката е в пълна експанзия, дами и господа", каза 34-годишната жена в това видео, което, изглежда, е било финансирано от предизборния комитет на Тръмп.
В края на двуминутното видео, гледано над 2,3 милиона пъти във Facebook, тя поздравява зрителите с: "Благодаря, че бяхте с нас. Аз съм Лара Тръмп, а вие гледахте реални новини".
През уикенда бе качено още едно видео, представено от Кейли Макенани, която работеше за CNN, а след това стана говорител на Републиканската партия.
"Президентът Тръмп очевидно вкара икономиката в релси", коментира тя. Тази 90-секундна пародия на новинарска емисия има 1,5 милиона гледания според брояча на Facebook.
Държавна пропаганда
Тези рекламни видеа, кръстени "Тръмп ТиВи" от някои критици, станаха обект на подигравки в няколко вечерни токшоута.
"Това си е баш държавна пропаганда", коментира водещият на Late Show Стивън Колбер след първото видео на Лара Тръмп.
Но критиките не идват само от страна на хумористите.
"Леле. Това има странна прилика с телевизиите под държавен контрол, които съм гледал в други страни", написа в Twitter Майкъл Макфол, бившият американски посланик в Москва по времето на Барак Обама.
Бившият президент демократ и други негови предшественици обаче също прибягваха към рекламни медийни средства, за да хвалят постиженията си.
"Предшественикът на Тръмп използва данъците на американците, за да се самоизтъкне в много добре направени (и много скъпи) видеа, които приличат много повече на истинска пропаганда", написа консервативният издател Лари О'Конър в сайта mediaite.com.
По времето на Обама Белият дом продуцира West Wing Week - серия видеа във възхвала на успехите на президента демократ, излъчвани всяка седмица в интернет.
/БТА/
преди 7 години в Сашш нема държавна пропаганда, там всичкото е частна такава, щот новинарките са им частни .... И начи Инвесторо ше му се наложи да преписва от Trump News щот и без тва от другите дет ги преписват са всичките фалшиви ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар