Японският автомобилостроител Toyota ще похарчи 10 млрд. долара за капиталови инвестиции в САЩ през идните пет години - колкото са били инвестициите му и през предходните пет години. Това заяви днес на автомобилното изложение в Детройт изпълнителният директор на компанията за Северна Америка Джим Ленц в интервю за Ройтерс.
Toyota си спечели критиките на избрания за президент на САЩ Доналд Тръмп, след като през 2015 г. обяви намеренията си да премести производството на своята Corolla от Канада в Мексико.
Ленц изтъкна, че това решение не е отговор на изявленията на Тръмп, а част от бизнес стратегията на автомобилостроителя в Съединените щати, където има 10 завода в осем щата. По думите му подготовката на плана за нов завод в Мексико е започнала преди две години, ако не и повече, преди да бъде обявен през 2015 г. Това са дългосрочни решения, посочи той, като допълни, че не е разговарял с Тръмп.
Тези 10 млрд. долара инвестиции включват новата северноамериканска централа на Toyota в щата Тексас, която се строи в момента, както и големи подобрения на заводите на компанията.
Ленц заяви, че Toyota планира да разшири някои от американските си предприятия през следващите пет години. Той посочи, че в момента за компанията работят 40 хил. души в Съединените щати, като през последните пет години са били създадени над 5 хил. работни места.
По-късно днес на автосалона в Детройт президентът на Toyota Акио Тойода представи новия модел Toyota Camry.
Ленц допълни, че "всички" са съгласни с целите на Тръмп да укрепи производството и заетостта в САЩ, той като "това ни помага да продаваме повече коли. . . Всички ние подкрепяме това, което той се опитва да направи". Искам да ви уверя, че сме конкурентоспособни", подчерта Джим Ленц.
(БТА)


БАБХ установи завишено количество неорганичен арсен в детски каши
ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Хванаха за ден 21 шофьори с алкохол или наркотици
Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Прагматизмът, Саудитска Арабия и новите модели ще движат игрите и е-спортовете
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 2
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 1
Кен Грифин: Европейските пазари не са достатъчно дълбоки и силни
САЩ търси съюзниците за приближаване на AI веригите на доставки
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Михаил Миков: Слава Богу, че не мина този бюджет
Коцев от София: Протестът е висша форма на обществено порицание
На последните места сме по материално благосъстояние в ЕС заедно с Унгария
Радев: Дълги години се твърдеше, че младите хора у нас не се интересуват от политика
След делфина във Венеция се появи и тюлен монах