Американските власти разследват германския доставчик на автомобилни части Robert Bosch за ролята му в масивната схема за манипулиране на емисионните данни на Volkswagen, съобщава Ройтерс, базирайки се на запознати източници.
Федералните прокурори от американското министерство на правосъдието проучват дали Bosch, най-големият доставчик на автомобилни части в света, е знаел или участвал в дългогодишните усилия на Volkswagen да заобиколи тестовете за вредни емисии при дизеловите автомобили, твърдят източниците. Bosch произвежда ключови компоненти от дизеловия двигател, използван в шест модела на Volkswagen и един модел на Audi, за които автомобилният производител призна, че манипулират емисионните тестове. Федералните власти разследват и колко дълбоко схемата е проникнала в йерархията на VW, твърдят източниците.
Разследването е на ранен етап и няма индикации, че американските прокурори са открили доказателства за извършени нарушения от Bosch, добавят източниците, поискали анонимност заради конфиденциалността на информацията.
Volkswagen призна, че е инсталирал софтуер, който позволява на част от дизеловите ѝ модели да преминат през американските тестове за чисти емисии, затваряйки системите за контрол на емисиите, когато колите са в движение. VW заяви през септември, че около 11 млн. дизелови автомобила са засегнати в цял свят, включително 482 000 в САЩ. Говорител на Bosch отказа коментар, както и представител на министерството на правосъдието.
Bosch осигурява модул за контрол на двигателя, наречен EDC17, и основен софтуер за почти всички 4-цилиндрови дизелови коли, продадени в САЩ, включително на Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz на Daimler. Тези системи регулират начина, по който превозното средство пречиства изгорялото гориво преди да бъде освободено в атмосферата под формата на газ.
За да могат властите да повдигнат обвинения срещу Bosch, те ще трябва да докажат, че доставчикът е знаел, че технологиите му се използват от Volkswagen за манипулиране на емисиите, казва Даниел Рийзъл, адвокат в областта на околната среда в Sive, Paget & Riesel P.C.
“Ако знаете, че е извършено престъпление и имате активно участие в част от него, то тогава сте под прицел“, казва Рийзъл. „Автомонтьор, който нарочно ускорява кола, за да може банков обирджия да избяга по-бързо, участва в престъплението“.
Не е явно обаче каква роля е изиграл Bosch, колко тясно е работил с VW, за да се модифицира софтуера за управление на двигателя, и до каква степен е знаел за намеренията на VW да използва софтуера, за да измами емисионните стандарти.
Bosch, основен доставчик на компоненти, използвани в „чистите дизелови“ автомобили, отдавна промотира приемането им на американския пазар. Базираната в Германия компания лобира пред американските законодатели от поне 2005 г. за приемането на закони в подкрепа на напредналите дизелови технологии, се вижда от протоколите на Конгреса.
Bosch заяви по-рано за Ройтерс, че компанията доставя компоненти, като системи за управление на двигателя, според изискванията на производителите на автомобили. Компанията коментира, че „начинът, по който тези компоненти се калибрират и интегрират в автомобилните системи е отговорност на самия производител“.
Всичко за скандала във Volkswagen четете тук
преди 9 години да естествено отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Виновни ли са производителите на оръжия за жертвите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар