Lowe's, втората по големина в САЩ верига за домашни потреби, отчете по-висок ръст от очакваното на продажбите в магазините ѝ, отворени най-малко от година, тъй като клиентите купуват по-скъпи стоки в категории, включващи уреди и електрически уреди за двора, предава Ройтерс.
Продажбите в обекти, отворени от поне година, нараснаха с 4,3% през второто тримесечие, надхвърляйки очакванията от анализаторите за скок от 3,9%, показват данни компанията за проучвания Consensus Metrix.
По-големият конкурент на Lowe's – Home Depot, също отчете по-голям ръст от очакваното на продажбите, подпомогнат от повишените ремонти и възстановяването на жилищния пазар.
„Икономистите прогнозират скромно увеличение на доходите и потребителските разходи през тази година, както и продължаване на възстановяването на жилищния пазар“, заяви главният изпълнителен директор на Lowe's Робърт Ниблок.
Lowe's продава стоки като хладилници, миялни и перални машини за кухни, а уредите ѝ носят най-високи продажби. Категорията електрически стоки за двора включва резачки, тримери и генератори.
Компанията предложи повече промоции на уреди, за да се бори с ожесточената конкуренция на пазара. Това до известна степен повлия негативно на брутните ѝ маржове, обясни главният оперативен директор Рик Дамрън.
През второто тримесечие имаше по-слабо търсене на екстериорни елементи, като бои, заради по-обилните дъждове в някои части на САЩ, твърдят от Lowe's.
Нетните приходи на компанията нараснаха с 4,5% до 17,35 млрд. долара през тримесечието, което приключи на 31 юли, надминавайки прогнозата на анализаторите за 17,27 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
Нетната печалба се увеличи с 8,7% до 1,13 млрд. долара, или 1,20 долара за акция, но се размина с очакванията на анализаторите за 1,24 долара за акция, най-вече заради по-високата данъчна ставка, повишението на общите разходи.
За разлика от Home Depot, която повиши прогнозите си за печалбата и продажбите за цялата година, Lowe's държи на своята прогноза за печалба от около 3,29 долара на акция, ръст на приходите от продажбите от 4,5-5% и ръст на приходите от продажбите в обекти, отворени най-малко от година, в размер на 4-4,5% за годината, приключваща през януари.