IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Coca-Cola Enterprises в преговори за сливане с други бутилиращи компании

Американският гигант се опитва да намали разходите и да увеличи ефективността на операциите

12:02 | 31.07.15 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Три бутилиращи компании на продукти на Coca-Cola Co. в Европа са в предварителни разговори за сливане. Това ще даде допълнителен тласък на американския гигант в консолидирането на бутилиращите компании по света и за намаляване на разходите, предава Wall Street Journal.

Компанията Coca-Cola Enterprises Inc. обсъжда сливане с испанската Coca-Cola Iberian Partners и германската Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG, съобщават запознати източници за изданието. Условията по потенциалната сделка засега не са обявени, но вероятно стойността ѝ ще достигне няколко милиарда долара.

Базираната в САЩ Coca-Cola Enterprises Inc., голяма независима бутилираща компания за Западна Европа, има пазарна стойност от 10,8 млрд. долара. Испанската Coca-Cola Iberian Partners, която също е независима от Coca-Cola, е с ограничен брой акционери. Coca-Cola обаче притежава германския бизнес.

Както при всички преговори за сливания и особено при усложнени като тези, винаги има възможност разговорите да се провалят преди да се стигне до споразумение, пише изданието.

На фона на спадащите продажби на много пазари, включително в Европа, компанията се опитва да слее по-малките си бутилиращи компании извън САЩ, за да постигне по-голяма ефективност на операциите.

По-големите компании ще имат по-добри възможности да продават, да рекламират Coke и други напитки и да са по-гъвкави при ценообразуването и бутилирането. Потребителите се отдръпват от висококалоричните напитки в полза на бутилираната вода, енергийните напитки и чайовете, с което натежават на по-дребните и по-малко ефективните и гъвкави бутилиращи компании.

В същото време компанията се бори и с промяната на франчайза за бутилиращите компании в Северна Америка, което е скъпа дейност и се отплаща бавно.

Coke произвежда концентрати, които разпространява на стотици, основно независими, бутилиращи партньори в цял свят. Произвеждането и продаването на концентрата е бизнес с по-висок марж и с по-малко влагане на капитал, отколкото бутилирането на газирани напитки.

През 2013 г. гигантът от Атланта помогна в преговорите за сливане на седем испански и една португалска бутилиращи компании, създавайки бизнеса Iberian Partners.  През същата година групата продаде бутилиращите си активи във Филипините на мексиканската Coca-Cola Femsa SAB. Миналата година компанията пък помогна в сделката за обединяване на бутилиращите операции в Южна и Източна Африка в една компания, която обслужва 12 държави.

Coca-Cola Enterprises придоби сегашната си форма, когато Coke купи по-голямата част от операциите в Северна Америка през 2010 г. Компанията е единствената лицензирана бутилираща фирма на продукти на Coca-Cola в Белгия, континентална Франция, Великобритания, Люксембург, Монако, Холандия, Норвегия и Швеция.

Приходите за второто тримесечие на Coca-Cola Enterprises са спаднали със 17,5% спрямо същия период на миналата година до 1,9 млрд. долара, обяви компанията в четвъртък. Председателят и главният изпълнителен директор Джон Брок отдаде слабите резултати на потребителската среда в Европа и свитото търсене на безалкохолни напитки.

Заради лошото представяне през миналата година Coca-Cola Iberian Partners се опита да съкрати част от служителите си, но испанският върховен съд реши, че компанията трябва отново да ги назначи и да им плати със задна дата. Компанията е собственост на испански семейства, които са партньори на Coca-Cola ot 1951 г. насам.

Сливането на бутилиращи компании в Европа идва на фона на висока активност на най-силния пазар на придобивания и сливания от години. През този месец Kraft Foods Group Inc. договори сливане с H.J. Heinz Co. в сделка за около 50 млрд. долара. По-рано този месец Coty Inc. се съгласи да купи няколко козметични марки от гиганта Procter & Gamble Co. за сумата от 13 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:37 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още