Онлайн продажбите в Европа продължават да се увеличават силно и през 2016 г. достигат обем от почти 500 млрд. евро – 14% от общите продажби в региона, показват данни на консултантската компания BNP Paribas Real Estate, цитирани от онлайн изданието property-magazine.eu.
До края на 2018 г. се очаква делът на онлайн продажбите от общите продажби в Европа да достигне 18%. От 2010 до 2016 г. средногодишният ръст на онлайн продажбите достига около 16% спрямо 0,5% на общите продажби.
„Успешните търговци в момента регулират физическото си присъствие и онлайн присъствието си, за да осигурят максимално добро преживяване за клиентите“, коментират анализаторите.
Най-активните онлайн купувачи в Европа са британците. Една трета от продажбите във Великобритания се осъществяват онлайн. В Холандия този дял достига 21%, във Франция – 15%, в Германия – 13%, а в Белгия – 11%.
В Скандинавските страни делът на онлайн продажбите също е изключително висок – в Дания е около 30%, във Финландия – над 20%, както и в Норвегия срещу 14% средно за Европа.
Същевременно купувачите от Южна и Източна Европа са най-малко активни в интернет пазаруването. В двата региона онлайн продажбите заемат все още малък дял в общите продажби, но отчитат силни ръстове. В Италия например увеличението за миналата година е 18%.