Хотелската група Best Western обмисля придобивания, за да се конкурира с Marriott International - най-голямата хотелска верига в света, съобщава главният изпълнителен директор на компанията Дейвид Конг, цитиран от Ройтерс.
„Обмисляме различни варианти как да увеличим мащабите си“, коментира Конг в интервю за информационната агенция.
В момента веригата Best Western разполага с около 4 хил. хотела. Тя обмисля и разширяване на дейността към краткосрочните наеми на фона на нарастващата конкуренция от платформи Airbnb.
„Airbnb взима дял от 8-12% от търсенето и отнема от бизнеса ни“, коментира Конг.
Експерти коментират, че процесът по консолидация в хотелския сектор в глобален план ще продължи заради твърде фрагментирания пазар.
Агенцията припомня, че през миналата година Marriott придоби конкурента си Starwood и така създаде най-голямата хотелска верига в света с повече от 6 хил. хотела в 122 държави.
Френската верига Accor също е на вълна сливания и придобивания, като наскоро купи FRHI Holdings, собственикът на Savoy в Лондон и Plaza в Ню Йорк, както и дялове в бутиковите брандове Mamma Shelter и 25 Hours Hotels.
Според анализатори потенциален обект за поглъщане е Steigenberger, както и InterContinental Hotels Group.