През 2016 г. главният изпълнителен директор на производителя на електромобили Tesla Motors Илон Мъск е получил от компанията възнаграждение в размер на 1,34 млрд. долара. Това го прави най-високо платеният топ мениджър в автомобилната индустрия.
Предприемачът на няколко пъти публично обявяваше, че не получава нито цент заплата, въпреки че заема длъжността генерален директор. По законите на Калифорния, където е регистрирана компанията, на него му се полага минимално възнаграждаване, но той се е оказал и от него, предава Automedia.bg, позовавайки се на autonews.com.
Само че във финансовите документи на производителя на електромобили за 2016 г. (компанията е публична и е длъжна да разкрие пълната информация) се посочва, че компенсациите, получени от Мъск през миналата година, са в размер на 1,34 млрд. долара. Това е с 3,8% повече от 2015 г. и изглежда доста странно на фона на обявените от Tesla загуби в размер на 900 млн. долара годишно.
От компанията побързаха да обяснят, че сумата е реализирана от повишаването на стойността на акциите на Tesla. Когато през 2012 г. Мъск застава начело на фирмата, той получава правото да разполага с тях и според останалите акционери и съвета на директорите, се е справил отлично. Представител на Мъск обяви, че по-рано тази година шефът му е бил принуден да продаде акции за 593 млн. долара, за да си плати данъците за получената сума.
Факт е обаче, че Мъск е изкарал много повече пари от всички останали топ-мениджъри в автомобилния отрасъл.
За 2016 г. на второ място е президентът на компанията за различни компоненти за автомобилната индустрия TS Connective - Томас Линч, който е получил 32,1 млн. долара. А на трето се нарежда бившият генерален директор на Ford Motor Co. Марк Филдс, на когото компанията е изплатила 16 млн. долара за 2016 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 7 години а ти прочете ли статията ? ... или само заглавието, както обикновенно ... :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години беше образно казано, това с форд-а ... толкова ли сте без никакво въображение... еми до сега квото са щели, са го направили, верно с малко закъснение, но и оня се изхвърля малко с крайните срокове...но и тук темата зави от това дали мъск си е заслужил кинтите и дали е редно да се прави паралел между него и другите ГМ-и до дали е реално капитализацията на Тесла, което е много друга тема ... но се радвам да си попиша с роден капацитет в автомобилостроенето :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Първо - Форд е отделна компания, която произвежда Форд, Линкълн и т.н., ДжЕм е съвсем различно нещо, ама за капацитет като тебе в автомобилостроенето е простено. Между другото Форд отдавна си върнаха кредита към държавата, а наскоро и ДжЕм. Тесла нямат кредити от държавата - те имат ентусиазирани акционери :). В интерес на истината предварителните заявки за новия модел на Тесла са под половин милион, ама да приемем че са половин и това е само защото цената е 35000 USD, а на предишните модели от 70000 нагоре - има логика за по големия интерес. А иначе ДжЕм не произвеждат 1000 пъти повече, но е стотици пъти по 80 000. Елементарни сметки - сметни си печалбата от 80 000 бройки и я отнеси към капитализацията и си отговори колко е надценена компанията. А да щели да строят нови заводи, щели да покрият търсенето, щели да произвеждат невероятни батерии, щели ... - когато стне, пак може да си направиш изчисленията :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всъщност проблеми имаш само ти :):) а това че последното Q имат малко по малки продажби от предишното изобщо незначи че залежават из складовете... проблема с батерите е повече от нормален в едно производства, докато синхронизираш линиите и тнт, ама от къде да знаеш :) като си *** *** :) до ДжЕм феновете, първо не произвеждат 1000 пъти повече, а колко очакваш да е капитаизацията на компания която до оня ден беше държава зада не фалира ... и колко човека чакат за нови форд и колко за новата тесла :) около половин милион разлика :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Прав си не кореспондира :) Забравих за втория им проблем. Имат два съществени проблема в момента, които нямат нищо общо по между си :)Липса на батерии за Модел 3Произведени, но непродадени коли от Модел S и Модел X, което може да говори, че на ел. колите още не им е дошло времето или просто конкуренцията наваксва доста бързо.https://seekingalpha.com/article/4086945-tesla-incentives-matter-trust отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Това как кореспондира с ***.поста, която написа в предни пост, че колите им залежавали в складовете :))Сега последно кво ви казаха да пишете - че им залежава стоката или че им се бави производството?:))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "If production was so poor in April and May for its 100 kwh battery, why didn't Tesla executives discuss the issue on the company's Q1 earnings call on May 3?" Mr. Sacconaghi said in a note to investors. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Да - всеки има глава на раменете :) - компания която произвежда 80 000 коли годишно, да е с по голяма капитализация от Дженерал Моторс да речем, която произвежда 1000 пъти повече - е това "желязна" логика. А че Мъск определено има глава на раменете - спор няма :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години изглежда имаме руски агент в складовете на тесла, хахахахахахахая обясни кво е скрил, щтото явно само от теб го е скрил това! нито в интервюта, нито в отчета беше скрито това че има забавяне в произведството заради новите и по мощни батерии.... което си е повече от нормално за хора работили някога и знаещи кво е производство ... значи като почнете с мазния да вкарвате внушения спирачки нямате ... все едно стара жигула :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Тук Мъск не е виновен на никой. Инвеститорите дето се набутват са си виновни сами. Верно, че Мъск поскри малко проблемите с производството първото тримесечие, ама то кой не го прави. Колите изглежда, че позалежават в склада, ама всеки с пари има глава и да му мисли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар