Германският производител на автомобили Volkswagen официално обяви, че няма да продава дизелови автомобили в САЩ, като с това се слага край и на спекулациите, че TDI-моторите може да се върнат зад Океана, когато медиите и клиентите забравят скандала „Дизелгейт”.
Категоричната позиция на компанията демонстрира главният изпълнителен директор на марката Херберт Дийс, който обясни пред Handelsblatt, че VW повече няма предлага дизели в САЩ, а след това информацията беше потвърдена и от говорител на компанията пред Ройтерс.
През октомври VW стигна до споразумение с федералните регулаторни власти, както и с 475 хил. собственици на дизелови автомобили, за изплащането на 14,7 милиарда долара заради последствията от „Дизелгейт”. Глобалният скандал тръгна от Щатите през септември 2015 г., когато стана ясно, че дизеловите мотори на VW притежават софтуер, който заблуждава апаратурата по време на тестове на вредните емисии, а в ежедневна експлоатация тези двигатели отделят до 40 пъти повече отровни газове.
По време на автомобилното изложение в Париж в края на септември Дийс не беше готов с такъв категоричен отговор и обясни, че във VW няма решение и готовност компанията да се откаже от дизелите в САЩ и дори прогнозира, че е възможно марката да се върне с тях на американския пазар.
Но след приемането на стратегията Transform 2025+, която предвижда до 2030 г. Volkswagen да се превърне в световен лидер при електромобилите и да продава по 1 милион електромобила на година до 2025, съдбата на дизелите изглежда решена. Особено в Щатите, където те едва достигнаха една четвърт от продажбите на VW преди избухването на „Дизелгейт”.