IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla отново забавя представянето на електрическия си камион

Намираме се в производствен ад, поясни изпълнителният директор на компанията Илон Мъск

09:10 | 09.10.17 г. 11
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският пионер на пазара на електрически превозни средства Tesla ще забави представянето на своя напълно електрически камион за пореден път. Сега презентацията е предвидена за 16 ноември, обяви в Twitter изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. Първоначалните планове предвиждаха това да се случи през септември, а после компанията отложи датата за края на октомври.

„Намираме се в производствен ад", обяснява Мъск новото закъснение. Tesla понастоящем се бори със значителни затруднения при производството в своя нов Model 3. Едва преди няколко дни стартъпът обяви, че до края на септември са произведени само 260 броя от новата кола от средната класа - вместо планираните 1500 броя.

Виновни за забавянето вероятно са проблеми с автоматичната производствена линия. Според американския бизнес вестник Wall Street Journal съвсем доскоро важни части от новите автомобили Tesla са били монтирани на ръка, вместо с роботи.

Освен това специализираната преса също така съобщава, че Tesla е заменила по време на навлизането към редовното производство някои компоненти от първия Model 3. Подобни проблеми са се случили и в началото на производството на спортната лимузина Model S и по-големия Model X, твърдят запознати източници. 

Мъск обяви през юли 2016 г., когато представи своя "генерален план", че "Tesla Semi", който следва да предложи по-голяма безопасност при по-ниски транспортни разходи в опит да разшири пазара на компанията извън луксозните автомобили. Предприемачът измъчва транспортната индустрия с перспективата за тежкотоварни автомобили, задвижвани от батерии, които могат да се конкурират с конвенционалните дизелови камиони, които могат да пропътуват до 1 600 км с един резервоар гориво. Според по-ранни данни Мъск също така възнамерява да представи и пикап в следващата година и половина до две години и по този начин да запълни гамата превозни средства.

По-напред по отношение на електрическите камиони обаче е германският Daimler. Дъщерната компания Daimler Trucks наскоро обяви в Ню Йорк пускането на пазарите на напълно електрическия камион Fuso Ecanter. Първият клиент е логистичната копания UPS. Според Daimler Fuso Ecanter е първият в света напълно електрически камион в серийно производство. Още през тази година ще започнат доставките към клиенти в САЩ, Япония и Европа. 

Мъск, странен милиардер, чиито амбиции в транспорта включват колонизирането на планетата Марс, отдавна се противопоставя на конвенционалната индустрия. По време на годишната среща на акционерите на Tesla през юни той повтори обещанието си за електрически камион за дълги разстояния. „Много хора не мислят, че може да направим тежкотоварен камион за дълги разстояния, който е електрически, но сме уверени, че това може да бъде направено", каза той тогава.

Мъск може да намери доста добра пазарна ниша. Около 30% от превозите с камиони в САЩ са регионални пътувания до около 350 км, според Сандийп Кар, главен стратегически директор на базираната в Торонто Fleet Complete, която проследява и анализира движението на камиони. Камион с пробег в този диапазон би могъл да доставя товари регионално, например от пристанища до близки градове или от складове до обекти за търговия на дребно, анализира Ройтерс.

Интересът към електрическите камиони е висок сред превозвачите, които искат да намалят своите вредни емисии и оперативни разходи. Електродвигателите изискват по-малка поддръжка от двигателите с вътрешно горене, а токът от мрежата е много по-евтин от дизела.

Сегашната технология не е достатъчно напреднала, що се отнася до зареждане на камионите в цялата страна. Експерти казват, че изискваните батерии ще бъдат толкова големи и тежки, че няма да има достатъчно място за товари.

Средностатистически дизелов тежкотоварен автомобил струва около 120 хил. долара. Цената само на батерията за голяма платформа, способна да достигне до 640 км и превозваща типичен полезен товар, може да бъде по-висока от тази, смятат учени от Carnegie Mellon University.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

11
rate up comment 2 rate down comment 1
0pk
преди 7 години
То като фанеш по 2 дини под мишница ко няма да изпаднеш в производствен ад :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 3
deant
преди 7 години
и още едно:))https://en.wikipedia.org/wiki/Vaporware
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 4
deant
преди 7 години
всъщност сега се загледах, че термина, който ползва е "производствен ад", на което първоначално не обърнах внимание. Сега си мисля, че става въпрос за "development hell", което всъщност е много лошо, защото не се знае дали изобщо ще излезе от този ад. справка:https://en.wikipedia.org/wiki/Development_hell
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 8
deant
преди 7 години
всъщност ще се забави няма как, ще се забави и пращането на човек до марс и хайпърлооп-а, докато не ни стане ясно, че този човек ни продава топъл въздух под налягане. аде анатемосайте ме сега..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 7 rate down comment 7
vzhekoff
преди 7 години
Апропо, карах по едно време едно Рено-Туици, ако то изобщо може да се нарече ел.кола - прилича повече на мотоциклет с кош :) Друг сериозен бонус на EV (*** си се нагълтАл с лафове и термини като кенeф с ***) e работата при зимни условия. Тази зима имаше около 20-на дена с непрестанни отрицателни температури, стигащи до -15 -20 градуса. С електричката получаваш два сериозни бонуса в градски условия - 1. Капацитетът на батерията ти пада с около 1/2 само заради студа и 2. седиш на студено. Да не забравяме и лятото при 35 градуса пак имаш бонус - климатикът ти изяжда пробега, ама нищо де, няма да си го пускаш, к'во толкова :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 6
vzhekoff
преди 7 години
Що трябва да карам, че да мога да сравнявам. Пеподобният Мъск дава на теслАта 400 км за 100 КВч и то в лабораторни условия, туй достатъчно ли е ? Нещо по числата имаш ли да кажеш ? Аман от тъпоъгълници.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 8
KPetkov
преди 7 години
Личи си, че си карал ел. кола. Рекуперация в градски условия? Умрях от смях.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 0
bgMan
преди 7 години
Точно ти пък кога си карал ел. кола, че да си мислиш, че имаш реална представа да сравняваш?Сериозен бонус при EV е рекуперацията, което дава много голяма разлика в разходите при градско шофиране.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 9
michaelis12
преди 7 години
точно тъй напред към светли бъднини, както пеехме на 24ти май, а Октомври ще бъде Май .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 10
vzhekoff
преди 7 години
Токът бил по-евтин от дизела. Дали е вярно и докога ? Моята кола харчи на дълъг път 3.5л/100 км дизел, което са около 7 лв. При цена от около 25 ст./КВч това са 28 КВч /100 км еквивалент. Ами то е същото. Цените на тока в БГ обаче са в пъти по-ниски отколкото по света, а дизелът се различава макс. до 25%. Това означава, че на други места тази еквивалентност я няма и цената на придвижването на ток е по-висока отколкото на дизел. Отделно цената на ел.енергията ще расте, докато на дизела най-вероятно ще остане на сегашните нива.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още