Появилата се в някои медии информация за оставката на Такахиро Хачиго, президент и изпълнителен директор на Honda, е невярна, съобщават от българското представителство на японската автомобилна марка. Хачиго не само няма намерение да напуска поста си, но и готви сериозни реформи в компанията.
"Когато поех поста преди около годинa, аз засегнах две теми, които да бъдат следвани при създаването на една нова Honda - развитие на глобалната оперативна структура на шестте региона и разработка на предизвикателни продукти, уникални за Honda", споделя японецът.
Подготвяните реформи включват интегрирането на нова платформа и нови двигатели с турбо и намален работен обем, които трябва да направят продуктите на Honda не само по-екологични, но и по-привлекателни за клиентите.
Въпросните нови платформа и двигатели вече дебютираха при новото поколение Civic, като предстои да бъдат използвани за следващите CR-V и Accord.
Промени ще има също така в самия производствен процес. Амбициозният план на Хачиго предвижда отказване от агресивното увеличаване на продажбите на всяка цена, увеличение на настоящите производствени мощности вместо създаването на нови, както и пълна глобализация на моделите на Honda с цел представянето и налагането им на всички пазари.
Ще продължи да се инвестира и в технологиите на бъдещето, сред които електрически и водородни системи за задвижване. Honda вече пусна на пазара своя сериен водороден модел, като предвижда през 2030 година цели 2/3 от общите й продажби да представляват plug-in хибриди/хибриди и автомобили с нулеви емисии на вредни газове – водородни и напълно електрически коли.
Японците ще продължат участието си във Формула 1, както и производството на самолети и роботи. Подготвя се премиерата и на електрически мотоциклет.
Промени по високите етажи на компанията все пак ще има, но те засягат най-вече ръководителите на звената в развиващи се пазари. Общо 7 топ мениджъра ще бъдат пенсионирани или преместени на други постове в компанията.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.