САЩ съвсем не са такъв остров на старателно спазваните екологични норми, както подсказва усърдието на властите в разобличаването на Дизелгейт. Средният разход и парниковите емисии на продаваните нови автомобили в Америка остават с над една трета по-високи от тези в Европа и всъщност са се увеличили през февруари спрямо януари.
Ford F-series си остава най-продаваният автомобил в Америка за поредна година. Второто и третото място също са за пикапи - Chevy Silverado и Ram, следват кросоувърите Nissan Rogue и Honda CR-V. Най-продаваният лек автомобил е Honda Civic - едва на пето място.
Изчисленията, публикувани от изследователския институт към Мичиганския транспортен университет, показват, че през февруари продадените на щатския пазар автомобили са имали средна консумация малко над 9,4 литра на 100 км (и то по официални данни). Това е с почти 0,2 литра повече, отколкото през миналото лято.
Обяснението е в трайно задържалите се ниски цени на горивата, които отново тласкат американците да си купуват пикапи и големи всъдеходи за сметка на компактните хибриди, които бяха на мода миналото десетилетие.
На годишна база продажбите на леки автомобили са намалели с 13%, докато тези на пикапи и леки камиони са скочили със 7 на сто.
Според авторите на проучването М. Сивак и Бр. Шьотле емисиите на американските автомобили са намалели с едва около 17% за последните 10 години.