Японският автомобилен производител Nissan обяви 16%-ен спад на печалбата през второто фискално тримесечие, причинен от силната йена, която оряза печалбите на компанията от износ, съобщава Bloomberg.
Нетната печалба на компанията се понижи до 146,1 млрд. йени (1,4 млрд. долара) през трите месеца до края на септември от 172,8 млрд. йени през същия период на миналата година. Очакванията на седем анализатори, анкетирани от Bloomberg, бяха за печалба в размер на 125,5 млрд. йени.
В същото време автомобилният производител запази прогнозата си за печалбата през цялата година на 525 млрд. йени.
Доставките на Nissan в САЩ се покачиха, въпреки че продажбите в индустрията като цяло се свиха във втория по големина пазар в света. Това се дължи на програмата за агресивни отстъпки към дилърите, която достигна стимули от около 4 хил долара за автомобил, като цифрата е доста по-висока от предлаганата от японските конкуренти и в почти същия диапазон като при американските производители, сочат данните на Tokai Tokyo Research Center.
Поскъпващата йена, която се покачи с 18% спрямо долара през последните 12 месеца, приключили в края на септември, понижава японската конкурентоспособност и намалява стойността на печалбата.
„Не е добре, че Nissan използва стимули, за да повиши продажбите в САЩ“, коментира един от анализаторите на Tokai Tokyo преди компанията да обяви резултатите си.
Акциите на Nissan поскъпнаха с 1,7% по време на търговията в Токио, преди концернът да обяви данните за печалбата.
Доставките на автомобилния производител в САЩ се покачват с 3,7% в периода между април и септември в сравнение с 0,8% спад на продажбите в индустрията като цяло.
В същото време доставките в Япония са с 20% по-ниски през първата половина на фискалната година, което се дължи на спад на интереса към малките коли.