Скандалът с манипулираните данни на емисиите вредни газове се отразява за първи път на данните на продажбите на германския автомобилен концерн Volkswagen. И то значително.
През ноември продажбите на основната марка се сриват на годишна база с 24,7 на сто до 23 882 броя, съобщи компанията във вторник. Също засегнатата от скандала дъщерна компания Audi успява да отчете само минимален ръст. Доста по-добре се справя международната конкуренция, предава DPA.
Volkswagen US обвини за срива в продажбите самоналожената заради аферата забрана за продажби на колите с 2- и 3-литрови дизелови двигатели. Пазарни наблюдатели съобщиха за сериозна пазарна офанзива с намаления на цените в САЩ, но и при бензиновите двигатели VW отчита спад на продажбите. Особено при моделите Passat и Jetta, най-важният модел, положението е доста плачевно. В допълнение, самият ноември е имал с два работни дни по-малко, спрямо същия месец година по-рано.
Audi отчита ръст от 0,4 на сто до 16 700 коли. През предишните месеци обаче продажбите растяха значително по-бързо. Другата дъщерна компания Porsche отчита спад от 5,3 на сто до 4450 броя. В началото на ноември VW, Audi и Porsche преустановиха продажбите на дизелите с 3-литров двигател, в които е вграден забранен от американското законодателство софтуер.
Междувременно продажбите на BMW в САЩ отчитат нов ръст след лекия спад през октомври. През ноември компанията е продала 36 447 коли – с 1,2 на сто повече от преди година. Преди всичко джипът X3 отчита силен ръст, но и BMW 5 се продава все по-добре. Конкурентът Mercedes-Benz изненадващо отложи за сряда оповестяването на данните си за продажбите. Причината за това е компютърен проблем, обяви компанията майка Daimler.
Лидерът в бранша Fiat Chrysler Automobiles успява да постигне увеличение на продажбите от 3% и по този начин публикува 68-и пореден месец с повишение. За американския лидер General Motors месецът носи ръст от 1,5% на годишна база. Местният конкурент Ford Motor обаче може да се похвали с нарастване от едва 0,3%.
Японските конкуренти Toyota Motor и Nissan Motor отчитат увеличения на продажбите от 3,4 и 3,8%, докато продажбите на Honda Motor се свиват с 5,2%.
Въпреки че ноември в исторически аспект е по-скоро слаб месец, бумът на продажбите в САЩ се задържа. Продажбите са подкрепени от традиционния Черен петък. В допълнение, ниските цени на бензина и благоприятните условия за финансиране увеличават търсенето, особено на ванове и пикапи. Автомобилният пазар в САЩ е напът да запише продажби от 18 милиона автомобила през 2015 г. и по този начин да постигне най-добър резултат от 15 години.
преди 9 години Това беше и целта на Дизелгейт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар