Продажбите на нови автомобили в Германия намаляват с 3% на месечна база през юни до 327,8 хил. броя, показват данните на Съюза на автомобилната индустрия (VDA), предаде Ройтерс.
На годишна база регистрациите на нови автомобили на най-големия европейски автомобилен пазар все още са повече – с 3% до 1,79 млн. автомобили.
Индустриалната асоциация обяви, че очаква германското вътрешно автомобилно производство и износ да се понижат с по 2% всяка през тази година до съответно 5,6 млн. и 4,3 млн. автомобили.
Автомобилните производители наблюдават със загриженост падащия пазарен дял на дизеловите автомобили и нарастващия дял на колите, които емитират повече въглероден диоксид, посочва в съобщението си VDA.
След германските избори след по-малко от три месеца се очаква автомобилната индустрия в страната да допринесе за плана за намаляване на замърсяването от дизелови двигатели, за да се подобри качеството на въздуха и да се възстанови доверието, което беше намалено от скандала „Дизелгейт“ през 2015 г.
В края на юни германското транспортно министерство обяви плановете си да създаде специален институт, който да извършва тестове на автомобилните емисии с цел да възвърне доверието на потребителите.