Ръководство на Националната администрация по безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) е взимало подкупи от автомобилните производители и това става причина за катастрофи с човешки жертви. Това обяви американският радикален политик Ралф Нейдер в свой материал за The New York Times.
В него известният защитник на правата на потребителите е категоричен, че чиновниците от NHTSA са "прекалено близки" с автомобилните производителите и си "затварят очите" за някои некачествени компоненти, които стават причина за пътно-транспортни произшествия. Нейдер припомня, че още през 70-те години на миналия век Конгресът на САЩ е дал пълномощия на NHTSA да разследва автомобилните компании и фирмите, които доставят компоненти за тях, но на практика това не се случва.
Според радикалния политик представителите на администрацията "са си затворили очите" в началото на случая с некачествените въздушни възглавници на японската фирма Takata, които станаха причина за изтеглянето на повече от 12 млн. автомобила от цял свят през тази година. Заради проблема само в САЩ загинаха трима души, а сервизната акция засегна модели на Toyota, Honda, Mazda, BMW, Nissan, Mitsubishi, Subaru, Chrysler, Ford и General Motors.
През лятото на тази година NHTSA все пак обяви за некачествените въздушните възглавници, в резултат на което само за един ден акциите на Takata на Токийската фондова борса спаднаха с 23%. Тогава администрацията препоръча на собствениците на автомобили да следят сайта на организацията, където ще бъдат публикувани новите модели, оборудвани с въздушни възглавници на Takata.
Найдер твърди, че по-рано - през периода 2009-2013 г., чиновниците от NHTSA умишлено са игнорирали същия проблем с модели на Honda, BMW, Nissan и Toyota. Американският политик е категоричен, че причината за това са подкупите от страна на автомобилни компании. Освен с пари експертите от Националната администрация са били "поощрявани" и с назначения като консултанти, юристи или експерти към фирмите производители.
В същото време самите компании са "внедрявали" свои кадри в NHTSA, които със своите действия са успявали да прикрият некачествените детайли и компоненти за по-дълго време. Известни са такива случаи с хора, които са били изпратени от Chrysler. В крайна сметка обаче случаите с дефектните възглавници на Takata, както и проблемите със запалването при модели на GM не могат да бъдат скрити и истината излиза наяве.
Нейдер е категоричен, че властите в САЩ трябва незабавно да вземат мерки, като стартират разследване. Според него редица топ мениджъри, които вече са се оттеглили от постовете си, вместо да се наслаждават на пенсионирането си, трябва да бъдат пратени зад решетките.
Още по темата четете в Automedia.bg
Политик обвини в корупция службата по безопасност на транспорта в САЩ
Причината са неизправните въздушни възглавници, произведени от японска компания
14:48 | 05.11.14 г.Щандът на Takata на изложението във Франкфурт. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Здравният и финансовият сектор подкрепиха европейските борси в последната сесия за седмицата
-
Азербайджанските авиолинии спряха над половината от полетите си до Русия след катастрофата
-
SOFIX приключва 2024 г. с ръст от 16,7%
-
ИПИ: България влиза в 2025 г. без редовно правителство и без бюджет, но в Шенген и с реален шанс за еврото
-
Високите цени на храните подкопават празничния дух в Русия
-
За френските милиардери 2024 г. е година, която искат да забравят
-
Държавата търси полезен ход за спасяването на завода на „Монди“ в Стамболийски
-
Автомобилната индустрия изпраща мрачна 2024 г. - Първа част
-
В американския дълг вярваме! Но докога?
-
Защо Мъск няма достъп до най-големите правителствени тайни, които SpaceX знае?
-
Умните пръстени - новото бижу на пазара на носими устройства
-
Обещанието на Тръмп за биткойн "Made in USA" може би е невъзможно за изпълнение
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
-
Българска компания възражда производството на грамофонни плочи на Балканите
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
"Коледно чудо": След 70 часа преговори ръководството на VW се разбра със синдикатите
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Великобритания се обръща към Европа, за да трансформира железниците
-
Ще свикне ли някога Европа с идеята, че руски газ може и да няма?
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Здравният и финансовият сектор подкрепиха европейските борси в последната сесия за седмицата
-
SOFIX приключва 2024 г. с ръст от 16,7%
-
Dow изтрива 100 пункта в петък, но се готви за печеливша седмица*
-
Доларът се готви за силно годишно поскъпване заради очакваното запазване на по-високите лихви
-
В американския дълг вярваме! Но докога?
9 -
„Бианор Холдинг“ официално смени името си на „Уайзър Технолоджи“