Френският автомобилен концерн PSA с марките Peugeot и Citroën ще навлезе самостоятелно в бизнеса с приложения за споделяне на пътувания, вместо подобно на конкурентите си да се съюзява в партньорства с някой стартъп. При партньорството има опасност от загуба на директната линия до клиента, заяви директорът на PSA Карлос Таварес пред Financial Times.
Една собствена услуга би могла да стартира в рамките на три години и да работи под различно от Peugeot или Citroën име. „Не трябва да е чиста автомобилна марка", заяви Таварес.
Идеята е да се създаде „жив мобилен партньор“, поясни мениджърът. Концернът възнамерява да въведе услугата си първоначално в САЩ.
През последните месеци автомобилните компании все по-засилено ориентират своята дейност към услуги, свързани с мобилност, вместо към традиционните продажби на автомобили. Става дума отчасти за това, че най-вече по-младото поколение ползва кола само при нужда, когато е необходимо, вместо да иска да притежава автомобил на всяка цена.
Освен това се очаква, че с напредването на технологиите за автономни коли все по-голяма част от продажбите ще се пада на роботизирани таксита.
Още през миналите месеци редица концерни от бранша се отвориха към свързаните с мобилността стартъпи. Така например General Motors вложи в началото на годината 500 млн. долара в Lyft и заедно ще разработват и тестват роботизирани таксита.
През лятото VW влезе с 300 млн. долара в оператора на подобно приложение Gett.
Toyota участва с по-скромен дял в най-известното такова приложение Uber. Той от своя страна разработва собствени автономни коли и тества технологията с автомобили на базата на Volvo в Питсбърг.
Daimler пък придоби преди 2 години приложението MyTaxi и наскоро го разшири с придобиването на британския конкурент Hailo.