Германският производител на луксозни автомобили BMW отчете 14% ръст на нетната печалба за второто тримесечие благодарение на успеха на новата версия на седана 5-Series, предаде AP.
Печалбата е достигнала 2,21 млрд. евро през периода от април до юни спрямо 1,95 млрд. евро през същия период на миналата година.
Печалбата преди данъци се е повишила с 9,2 на сто до 3,06 млрд. евро, докато приходите са се увеличили с 3,1 на сто до 25,8 млрд. евро.
Маржът на печалбата също върви нагоре, като е достигнал 9,7% спрямо 9,5% миналата година. Тази стойност е близо до горната граница на целевия диапазон от 8 до 10%.
Базираната в Мюнхен компания, сред чиито марки са също Mini и Rolls-Royce, е продала 1,22 млн. автомобила през първото полугодие, което е повишение от 5% спрямо рекодния резултат преди година. Продажбите са намалели в Германия и Америка, но са нараснали с 18% в Китай, който е най-големият пазар на компанията.
Само в рамките на второто тримесечие групата е продала 633 582 коли, което е увеличение от 4,6% на годишна база.
Главният изпълнителен директор на концерна Харалд Крюгер коментира, че силните резултати гарантират, че компанията ще увеличи усилията си за разработване на електрически и автономни автомобили.
Предстоят огромни предизвикателства в света на мобилността и е жизнено важно компанията ни да е във върхова форма, за да се справи с тях, каза Крюгер.
Електромобилите в момента имат малък пазарен дял, но според автомобилостроителите ще стават все по-важни с подобряването на батериите.
През тримесечието BMW е продала 42 хил. електрически коли, което е скок с 80%.