През настоящата 2015 г. Mercedes-Benz представи рекорден брой нови и обновени модели. На най-големите автосалони германците показаха кросовърите GLE и GLC, обновена G-Class, C-Class Coupe, както и фейслифт на семейството A-Class. Най-важната новина обаче компанията от Щутгарт запази за януари догодина. Тогава ще видим новата генерация на E-Class.
За модела излизат все повече и повече информации, които накараха експертите в бранша да го определят като „най-високо технологичния бизнес седан на планетата”. Дали е така ще стане ясно след малко повече от 2 месеца. Известно е обаче, че моделът ще получи 5 опции, които засега напълно подкрепят това твърдение.
Е-Class ще разполага с авангарден автопилот
Седанът ще разчита на най-модерните опции и технологии от флагмана S-Class. Той ще бъде оборудван със система за полуавтоматично управление, която включва десетки датчици и сензори в целия автомобил. Електрониката ще може напълно самостоятелно да управлява машината при скорост до 200 км/ч.
Автопилотът няма да се нуждае от пътна маркировка, като ще може да се ориентира без нея до скорост от 130 км/ч. Електрониката ще фиксира и запаметява участниците в движението, пътните знаци, пешеходците и дори постройките и съоръженията край пътя. В Mercedes определят технологията като „полуавтономен режим”, при който водачът все пак ще трябва да държи ръцете си на волана.
Освен това новата E-Class ще може да обменя информация с другите участници в движението. Технологията Car-to-X при модела ще позволи развиването на автономните системи за управление за бъдеще. Седанът също така ще може да изпраща автоматични съобщения в случай, че попадне в пътен инцидент.
Седанът ще се управлява от смартфон
Новата E-Class ще може да се свързва със смартфона на собственика, който ще се използва като дистанционно управление за паркиране. За това е нужно специално приложение, което да се инсталира на телефона. То ще може дистанционно да отваря вратите, а също така да стартира двигателя. Връзката със смартфона ще става чрез Bluetooth, като подобна технология вече се използва при новото BMW 7-Series.
Дизайнът на E-Class ще е в стила на S-Class
Mercedes W213, както е известен още бъдещият модел, ще се доближава на външен вид до новата S-Class, но ще получи и елементи от C-Class. Това се отнася най-вече за челните светлини.
На размери бизнес седанът ще порасне в сравнение със сегашната генерация. Очаква се дължината да се увеличи с 55 мм, като това ще се отрази и на междуосието. В момента при E-Class то е 2874 мм, което моделът отстъпва на конкурентите си Audi A6 – 2912 мм и BMW 5-Series – 2968 мм.
Интериорът също ще представлява комбинация между C-Class и S-Class. Предният панел е заимстван от флагмана на марката, като на него ще бъде поставен 12,1-инов дисплей. Аналоговите прибори пък са взети от по-малкото „братче”.
E-Class ще получи и хибридна модификация
Новият модел е изграден на платформата MRA, която за първи път бе използвана от Daimler през 2014 г. и която е в основата на Mercedes S-Class. Засега няма официална информация за двигателите на E-Class, но се знае, че те ще се различават значително от тези на по-малкия модел.
Очаква се базовата версия да получи бензинов турбо мотор с 4 цилиндъра и мощност 184 к.с. По-скъпите модификации ще бъдат оборудвани с V6 двигатели с мощност от порядъка на 340 к.с. Дизеловите варианти ще са с 4 цилиндъра, като най-мощният ще има 204 к.с.
Mercedes W213 ще получи и хибридна модификация - Plug-in Hybrid. С нея само на електричество седанът ще изминава около 20 км. Всички версии на модела ще бъдат оборудвани с 9-степенна автоматична трансмисия 9G-Tronic.
Автомобилът ще се научи да прогнозира аварии
Новата E-Class ще получи някои системи за безопасност, които досега не са познати в автомобилния бранш. Една от тях е Pre-Safe Impulse Side, която анализира риска от пътно произшествие с помощта на датчици, разположени в цялата каросерия.
В случай на риск тя подготвя пасажерите за евентуален удар. Първо се задействат въздушните възглавници, монтирани в седалките, които се надуват и избутват пасажерите към средата на салона. Това трябва да стане около секунда преди челния удар. Друга технология е Pre-Safe Sound. Тя също се задейства секунда преди удара, като активира звуков сигнал, който да подготви пътниците за предстоящия сблъсък.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Новият Е-Class – 5 факта за най-технологичния бизнес седан на света
Какво да очакваме от модела, който ще се появи през 2016 г.
15:56 | 31.10.15 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Ще свикне ли някога Европа с идеята, че руски газ може и да няма?
-
Тръмп се готви да изтегли САЩ от СЗО в първия ден на своето президентство
-
Microsoft се опитва да ограничи зависимостта си от OpenAI
-
Кадър на деня за 24 декември
-
Toyota дари 1 млн. долара за встъпването в длъжност на Доналд Тръмп като президент на САЩ
-
2025 г. може да се окаже още по-трудна за Макрон от настоящата
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Старите биткойн фенове вече не са властелините на криптопазара и това носи нови рискове
-
САЩ и Япония обвиняват Северна Корея в кражба на криптовалута
-
CATL пусна нова електромобилна платформа, устойчива на челен сблъсък при висока скорост
-
Как Lego продължава да расте, докато индустрията за играчки върви надолу?
-
Microsoft се опитва да ограничи зависимостта си от OpenAI
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
"Коледно чудо": След 70 часа преговори ръководството на VW се разбра със синдикатите
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Коледното настроение осигури възходящ тласък за щатските борсови индекси
-
Борсата във Хонконг отчете значителен ръст в броя на листванията през 2024 г.
-
Големи американски банки и бизнес групи съдят Фед заради годишните стрес тестове
-
Старите биткойн фенове вече не са властелините на криптопазара и това носи нови рискове
-
2024 г.: Финанси по време на политическа криза
-
Най-натоварената година на сливания и придобивания от 2020 г. подкрепи акциите на европейските банки