Над 4,13 млн. превозни средства са регистрирани в България към месец юли 2016 г., става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.
Най-многобройни са превозните средства на възраст над 20 г. - почти 1,8 млн. Най-малко пък са машините на възраст до 5 години - малко над 155 хил.
Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1,15 млн., тези между 11-15 г. - почти 677 500, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - почти 353 хил.
Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са над 1,85 млн. Дизеловите коли са почти 1,64 млн., а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617.
Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1 862, а дизел-електрическите хибриди - 58.
Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625.
Най-многобройни в България са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590).
Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10 504) и VW (10 127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8 868), Skoda (8 174), Ford (8 155), Peugeot (8 051) и Opel (5 097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3 324 коли на възраст до 5 г.
В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7 806 регистрации. Второто място е за BMW (5 246), а третото за Audi (4 028).
Още новини с автомобилна тематика - в Automeda.bg
Най-многобройни в България са колите над 20 г.
Българинът предпочита бензинови автомобили, германските брандове са най-популярни
12:09 | 22.07.16 г. 4Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Българите са пътували най-много в Турция и Гърция през октомври
-
Търговският излишък в селското стопанство у нас достига 1,7 млрд. евро за 2023 г.
-
OpenAI позволява на служителите си да продадат акции на SoftBank
-
"Сирма Груп Холдинг" купува част от софтуерна фирма за 287 хил. лв.
-
Икономиката на САЩ нараства със стабилен темп през третото тримесечие
-
Румен Кънчев: Време е за мирно споразумение между Украйна и Русия
-
Съдът отказа да отмени решението на кабинета за минималната заплата
-
САЩ са одобрили конкретни типове цели за ATACMS, Русия готви отговор*
-
Само 7% от хората в България се чувстват несигурни във владението си на имот
-
Цените на жилищата във всички основни квартали на Бургас са нараснали двуцифрено за година
-
Pulse изгражда нов модерен клуб за 7 млн. лв. в „Люлин“
-
Ще останат ли акциите на Великолепната седморка добър залог през 2025 г.?
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Първи сателитни снимки показват, че руската ракета "Орешник" май е пропуснала целта си*
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
OMV е първият клиент на "Газпром" в ЕС, който не си плати сметката за газа
-
В Германия се разработва технология за вятърна енергия от ново поколение
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Съдът отказа да отмени решението на кабинета за минималната заплата
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
"Сирма Груп Холдинг" купува част от софтуерна фирма за 287 хил. лв.
-
Шнабел от ЕЦБ: Лихвите вече са близо до ниво, което не ограничава икономиката
-
Фючърсите върху кафето стигнаха най-високото си ниво от 1977 г.
-
„Глобал Гейминг Солюшънс“ ще ползва средствата от IPO-то за разширяване на пазарния дял
-
Записването на новите облигации на "Алианц Банк България" започва на 3 декември
-
Пазарната капитализация на Adani се е свила с 55 млрд. долара след обвиненията срещу шефа му
преди 8 години ако няма смог над магистралите, то няма да има и доставки на храни, стоки... и т.н., защото, ако не си видял, то стоките се доставят с камиони. А ако стане 15 лв литъра, то си сметни, колко ще ти струва един хляб, един кг домати, един велосипед дори и др.! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Е то и аз искам не само да забранят регистрация на коли над 5г, но и да направят бензина по 15 лева, че да не ми се пречкат разни по пътищата, ама няма - бюджет трябвало да пълнят от акцизи. А ако случайно пък това стане - даже бих си карал колелото, вместо да се качвам на кола за щяло и нещяло, защото няма да го има тоя смог по магистралите. Но пък - държавата няма да пълни от акциз, съответно няма да има какво да гушат и крадНаТ. Всичко е свързано :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Крайно време е да се забранят за първа пегистрация автомобилите над 5 години, това е моя извод, както, че и масово българина лъже - само 63 хил. автомобила на газ, моля ви. А за типа гориво ми се губят 1 млн. автомобила, предполагам е техническа грешка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Просто данни хвърлени ей така - а какви са изводите? Например - българинът кара предимно стари луксозни марки, ок . Какво значи това - българинът обича лукса или българинът обича антиките? А истината е една - карат се стари коли, но луксозни, защото са по-качествено направени и издържат повече от нелуксозните си наборчета. За нови коли от завода не може да се помисли, едно че са доста скъпи за средния човек, друго, че влекат нови разходи със себе си като застраховки и трето - не е ясно коя какво прасе е - рискът да се попадне на трошлива кола дори от реномираните марки е доста голям. Просто съвременните автомобили се правят с идеята да издържат само и единствено до гаранционния си срок и след това отидат на бунището. Това със старите коли е един от триковете на българина да остане над повърхността. Но моите наблюдения са , че и доста хора в Европа го практикуват. Примерно немецът кара дори и по-стара от 15 години кола, стига да е технически изправна и да не му носи допълнителен разход отговор Сигнализирай за неуместен коментар