Ако вярвахме на слуховете, досега да сме приели суровата информация, че Volkswagen Beetle ще бъде свален от производство през 2018 г. и следващ модел няма да има. Непотвърдените данни бяха провокирани от факта, че продажбите на сегашния модел са доста слаби, а компанията иска да се концентрира върху производството на кросоувъри, отколкото върху нов имиджов модел с името Beetle.
Месеци след появата на тези слухове Volkswagen представи фейслифта на своята модерна “костенурка”. Впоследствие обаче компанията беше покосена от скандала, добил популярност като “Дизелгейт”, което отново разпали страстите.
От Волфсбург съобщиха, че ще се фокусират в продажбата на кросоувъри и системи за двойно задвижване и нямат намерение да пускат на американския пазар нови дизелови модели.
Междувременно германците представиха концепт на нов електромобил, който бе представен от компанията като “революционен колкото Beetle.” Въпросният експонат дебютира под името I.D. Concept и представлява електромобил с размерите на сегашния Golf.
Припомняме, че последният Beetle е базиран на Golf, което мнозина определят като основен недостатък, тъй като според тях “костенурката” трябва да е специална и различна, а не да използва една и съща платформа с най-популярния хечбек в света.
От януари до септември Volkswagen е продала 11 161 автомобила от модела в Щатите. Това е с 41,5% по-малко от същия период на 2015 г. Кабриолетът на Beetle е по-засегнат от версията с фиксиран покрив, но реално и двата варианта се представят отчайващо зле отвъд Океана.
Електрическите коли едва ли са най-големият генератор на печалба в момента, но от Volkswagen може би имат чудесна възможност да сътворят нещо значимо. Вместо да сменят сегашния Beetle с нов модел, базиран на Golf, германците може да изскочат с нещо революционно - Beetle на ток. Това със сигурност ще зарадва феновете, а и ще оправдае легендарното име на модела, което свързваме с революция.
Ако Volkswagen наистина направи електромобил от Beetle, легендарният дизайн от 30-те може да бъде възроден, тъй като електрическото задвижване ще позволи на дизайнерите и инженерите да разработят автомобил със задно разположен двигател и багажник в предната част. Това със сигурност ще привлече хора в шоурумите на компанията.
За съжаление, все още липсва официална информация от централата на Volkswagen, което означава, че въпреки всичко моделът с култовото име все пак може да бъде погребан.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.