Пазарният дял на Volkswagen AG в Европа намалява през октомври, след като щедрите отстъпки в Германия не успяха да примамят купувачите в първия пълен отчетен месец, откакто скандалът с емисиите стана публичен, пише Bloomberg.
В десетия месец на 2015 г. германският производител формира 25,2% от новите регистрирани коли в региона спрямо 26,1% преди година, показват актуалните данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Продажбите на автомобили в Европа растат с 2,7% до 1,14 млн., като темпото се забавя от септемврийското повишение от 9,8%, тъй като търсенето на превозни средства с марката Volkswagen намаля с 0,8%. Това е първото понижение за компанията от май насам.
Дори преди манипулиращите дизеловите емисии тестове на Volkswagen да видят бял свят в средата на септември базираният във Волфсбург производител на автомобили, който е и най-големият в Европа, губеше почва под краката си от конкурентите, предлагащи широк набор от превозни средства. Volkswagen успя да запази пазарния си дял чрез по-големи отстъпки.
Компанията може да си позволи спад в продажбите и по-слаба рентабилност, докато се бори със задълбочаващата се криза, разходите за която се очаква да надхвърлят 8,7 млрд. евро.
Дилърите на автомобилния производител в Германия – най-големият автомобилен пазар в Европа, предлагат средна ценова отстъпка от 11,2%, което е с 1,6 процентни пункта повече спрямо септември, сочат данни на Autohaus PulsSchlag. Това доведе до ръст на отстъпките в индустрията до 12,2% от 11,8% година по-рано.
Отстъпките от страна на Volkswagen стават по-сериозни през ноември, а „компанията изглежда, че агресивно таргетира корпоративни клиенти в опит да преодолее дизеловия скандал“, смятат Фердинанд Дуденхофер и Карстен Нойбергер от Center for Automotive Research към University of Duisburg-Essen.
Сред 10-те най-големи продавачи в Европа най-голям ръст на регистрациите през октомври постига производителят на луксозни автомобили BMW AG, който записва 13-процентно увеличение.
Втори е американско-италианският производител Fiat Chrysler Automobiles NV, който продаде със 7,7% повече превозни средства след 70% ръст на продажбите при бранда Jeep.
Трети е Daimler AG, чийто 21-процентен скок се дължи на нарасналото над три пъти търсене на автомобилите Smart. Премийният бранд на Daimler - Mercedes-Benz, продаде 11% повече коли в Европа.
Октомври 2015 г. е 26-ият преден месец с ръст на автомобилните продажби, посочват от ACEA, в чиято статистика попадат данни за 27 от 28-те страни членки на Европейския съюз, както и от Швейцария, Норвегия и Исландия.
Четири от петте най-големи европейски пазара регистрират повишения, като в Германия покачването е от 1,1%, 1% във Франция, 8,6% в Италия и 5,2% в Испания. Продажбите във Великобритания, която е втора в региона, намаляват с 1,1% през октомври.
Понижението на Острова маркира първото свиване на продажбите от повече от 31/2 години. Растежът в Испания най-вероятно ще продължи, тъй като само около половината от държавните пари са похарчени по силата на правителствена програма, която стимулира замяната на по-стари автомобили с по-нови модели, които харчат по-малко гориво, твърдят анализаторите на Barclays.
Пазарният дял на Volkswagen за десетмесечието намалява с 0,4 процентни пункта до 25%, след като 6,5-процентният растеж на групата през периода е по-бавен от средните 8,2% за индустрията.
През октомври германският концерн обяви планове да изтегли 8,5 млн. превозни средства от Европа от общо 11 млн. по света, за да оправи проблема с отчитането на дизеловите емисии по време на регулаторните тестове.
Сред други компании, които отчитат ръст на продажбите в Европа през октомври, са Ford Motor Co., който се нарежда на четвърто място в региона, и южнокорейските производители Hyundai Motor Co. и Kia Motors Corp., които се нареждат на 11-о и 12-о място, съответно.
PSA Peugeot Citroen, вторият по големина европейски производител на автомобили, продаде с 1,5% по-малко автомобили, след като спадът при Citroen и луксозните DS засенчи ръста при бранда Peugeot. Третият по големина Renault SA също регистрира спад на групово ниво заради спад на продажбите на по-евтините Dacia.
Повече за скандала можете да прочетете тук