Идеята, с която стартирахме производството, беше именно да възродим българското автомобилопроизводство – страната ни и регионът на Ловеч имат своите традиции и те не бива да бъдат забравяни. Това казва в интервю за Агенция „Фокус” Илия Терзиев, изпълнителен директор на „Литекс Моторс”.
Той подчерта, че на 21 февруари 2015 г. заводът в с. Баховица край Ловеч ще отбележи третата година от своята дейност.
„За този кратък период - само за 3 години, създадохме изключително модерен завод, ръководен от екип от млади професионалисти, които стоят в основата на добрите резултати на завода и развитието на моделната ни гама”, уточни изпълнителният директор. По думите му в рамките на тези три години заводът е произвел 4 различни модела и 5 различни специални версии, което е отличен темп на развитие в българската индустрия.
„Изградихме завод, инфраструктура, обучихме над 200 души персонал, създадохме и развихме дилърска мрежа. Към момента в завода са инвестирани над 72 млн. лв., като инвестицията е на българската компания”, заяви той. По думите му при достигане на максималния капацитет на производство в завода край Ловеч ще бъдат инвестирани близо 270 млн. лв., като това ще се случва постепенно с увеличаването и на капацитета на производство.
„Това ще доведе до необходимост от нови доставчици. В страната ни се произвеждат седалки, тапицерии, двигатели, части за климатици и други елементи, а едновременно с това е планирано и разширяване на завода с изграждане на два нови цеха – за заваръчни дейности и за боядисване”, подчерта Илия Терзиев.
„Така цялата инфраструктура, площадката за тестване на автомобили и най-вече финалното сглобяване, превръщат производството на българския завод в едно от най-гъвкавите в Европа – едновременно могат да се произвеждат шест модела автомобили”, уточни изпълнителният директор и допълни, че вече е изградена и инфраструктурата за етап номер 2 – бояджийски и заваръчен цех, както и складово стопанство.
„Литекс Моторс” успешно разширява и присъствието си на европейския автомобилен пазар и вече изнася произведените в България автомобили „Great Wall” за Италия, Румъния, Сърбия и Македония. Това, че политиката ни за разширяване на производствената дейност и навлизането на нови пазари е правилна, показва и успешното ни сътрудничество с чуждестранните ни партньори”, заяви Илия Терзиев.
Той допълни, че освен споменатите държави, компанията активно работи за развитие на пазарите на Чехия, Словакия, Унгария и Гърция.
Постепенно България се превръща в най-голямата автоморга на Европа. Нормативната уредба по никакъв начин не отразява, че в страната има български автомобилен производител, коментира още Терзиев.
„Всички държави в Европа, дори и Македония, която не е членка на съюза, са ограничили по някакъв начин вноса на автомобили над 5 години. Румъния ги облага с 2600 евро, Македония с 1700 евро, а в България няма ограничение за този внос”, заяви Терзиев.
преди 10 години За тези 3 години дали са произвели 5 000 автомобила.Сега искат да се ограничи вътрешния пазар на ЕС като се забрани вноса на стари автомобили заради китайските трошки. Гриша ще ти покажа един знак с три пръста. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години колко коли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар