Новите модели на Lada няма да могат да се продават в държавите от ЕС заради несъответствия с влезлите в сила през миналата година технически изисквания. Това съобщи в. „Известия“, който се позовава на официалния дистрибутор на АвтоВАЗ в Германия – компанията Lada Automobile GmbH.
„Имаме проблеми с регистрацията на нови автомобили – призна представител на Lada Automobile GmbH. – За да може да те да бъдат редовни, трябва да имат датчици за налягане в гумите в серийното си оборудване. С такива моделите на Lada не разполагат, но производителят ни съобщи, че работи върху проблема и скоро ще го разреши.“
Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г., а за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.
Освен това в АвтоВАЗ ще трябва да решат и още един проблем, за да може техните автомобили да отговарят на европейското законодателство. Той е с климатичните системи руско производство, които също не съответстват на техническите норми на ЕС.
В момента компанията Lada Automobile GmbH продава в Германия всъдехода Taiga 4x4 (познат и като Niva) на цена от 11 490 евро, седана Granta (от 8300 евро), както и хечбека Kalina (от 8900 евро). За миналата година на пазара в страната са реализирани общо 5561 автомобила Lada, като лидер е Taiga 4x4.
През ноември АвтоВАЗ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.
Още за моделите на АвтоВАЗ четете в Automedia.bg
„Имаме проблеми с регистрацията на нови автомобили – призна представител на Lada Automobile GmbH. – За да може да те да бъдат редовни, трябва да имат датчици за налягане в гумите в серийното си оборудване. С такива моделите на Lada не разполагат, но производителят ни съобщи, че работи върху проблема и скоро ще го разреши.“
Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г., а за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.
Освен това в АвтоВАЗ ще трябва да решат и още един проблем, за да може техните автомобили да отговарят на европейското законодателство. Той е с климатичните системи руско производство, които също не съответстват на техническите норми на ЕС.
В момента компанията Lada Automobile GmbH продава в Германия всъдехода Taiga 4x4 (познат и като Niva) на цена от 11 490 евро, седана Granta (от 8300 евро), както и хечбека Kalina (от 8900 евро). За миналата година на пазара в страната са реализирани общо 5561 автомобила Lada, като лидер е Taiga 4x4.
През ноември АвтоВАЗ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.
Още за моделите на АвтоВАЗ четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 9 години не, това не е, лъжа е, че са закрити по политически причини, ама няма да продължавам темата, щото следващото е да ми пейстнеш онова интервю дето ми повтарят твоите думи. А я извади решението на МС с което се закриват тия заводи. ПС: Тойота едно време рапзравяха, че на всеки 7 секунди излиза готова кола от техният завод. Остави Литекс моторс колко са изкарали. Те има още път да минат докато заприличат на истинска фабрика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години о, надничар, ти пак си тук - под стар ник. И изкарваш стинките.Успех! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години о, надничар, ти пак си тук - под стар ник. И изкарваш стинките.Успех! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Така ли? Все пак говориме за 1967-70 г. и то само за Рено, а като прибавиме и Фиат 850 и фиат 124....ти гледаш на тези бройки от сегашно време, когато има по-голяма покупателна способност и свръх производство!Пример;За период от 1 година Литекс Моторс успя да произведе над 1 000 автомобила от модела Great Wall Voleex C10.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години С произведени 5500 бройки за 4 години / 1967-1970 / , тоест по 1375 броя годишно , вероятно производството наистина е било нерентабилно. Щото 1375 броя са смешно ниски количества за поточна линия .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Така ли лъжа?! На 9 септември 1970г, когато българските работници и селяни набивали крак, на централният площад в София на поредната манифестация, от "Волжският автомобилен завод" (ВАЗ) излизат първите готови "Жигули"-"Фиат 124" Фиат 124 се е произвеждал под името Пирин-Фиат в Ловеч, България, на базата на пълен пакет за сглобяване, между 1967 и 1971 г!В годините 1967-1970 в България се завършват общо около 5 500 автомобила с марка "Рено" - основно "Рено 8" и "Рено 10", като се постига 45 % местно участие на българите в производството.Междувременно в СССР пускат заводите Толиати. През 1970 г. излиза решение на Министерския съвет за прекратяване на този производствен лукс и заводът се закрива окончателно през 1971-1972 г. Това е ЛЪЖА така ли????? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хахаххаха дядо ви все коли с датчици на гумите е карал :) Не съм тръгнал да си купувам Лада, ама да се забрани продажбата заради тези датчици е идиотско, не е ли да подритна гумата 2 пъти преди път за проверка на налягането и за късмет не е работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години това е лъжа, при това голяма. Не са за това закрити, ама как да е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Руският производител не отговаряT на някои технически изисквания" Това уголеменото Т е за благозвучие, предполагам? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Коли ли? :D Едно време са били коли и са се казвали FIAT :DСега са морално остарели и променени до неузнаваемост кошници :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар