Нетната печалба на корейския автомобилен производител Hyundai Motor намалява по-бавно от очакваното благодарение на слабата местна валута, която увеличава постъпленията от бизнеса зад граница, съобщава MarketWatch.
Нетната печалба на компанията за периода април – юни е в размер на 1,76 трлн. корейски вона (1,55 млрд. долара), което е с 1,5% по-малко спрямо 1,79 трлн. вона година по-рано. Резултатът обаче е по-добър от очакванията на пазара за печалба в размер на 1,67 трлн. корейски вона.
На оперативно ниво компанията отчита леко повишение, което слага край на серията от понижения през последните осем тримесечия. През трите месеца до юни оперативната печалба на Hyundai Motor нараства с 0,6% до 1,76 трлн. вона спрямо същия период на миналата година, а приходите се увеличават с 8,1% до 24,68 трлн. вона.
Въпреки това анализаторите прогнозират трудно трето тримесечие за автомобилната компания заради по-слабото търсене на големите световни пазари.
Продажбите в Китай, най-големият пазар за Hundai, се подобряват, но компанията очаква втората половина на годината да бъде по-трудна, което помрачава перспективите за изпълнение на заложената цел от 5,1 млн. продадени автомобила в световен мащаб.
По-добрите резултати през второто тримесечие се случват в момент на стачки, посочва още MarketWatch. Миналата седмица служители на компанията обявиха стачка с искане за по-високи заплати за пета поредна година, с което спряха за няколко дни производството на някои от най-големите заводи.
В същото време потребителите преместиха предпочитанието си от седаните от среден клас като Sonata и компактните седани Elantra към по-големи джипове и лекотоварни автомобили.
Hyundai обяви, че планира да увеличи производството на спортни автомобили като кросоувъра Tucson в заводите си в Китай и САЩ, за да отговори на нарастващото търсене за офроуд превозни средства.
Петият по големина производител на коли по продажби, като се вземе предвид и дъщерната ѝ компания Kia Motors Corp., търси начин да насърчи бизнеса си в Китай, след като продажбите там паднаха през последната година за първи път от 2007 г. насам.
Забавянето на втората по големина икономика в света оказа влияние и продажбите в Китай са се понижили със 7 на сто. На други развиващи се пазари също е бил отчетен спад на продадените коли, докато в САЩ, ЕС, Корея и Индия е отчетен лек ръст.
Общата печалба за 2015 г. е била 6,4 трлн. корейски вона, като е най-ниската от 5 години насам.