Изправен пред огромни разходи заради дизеловия скандал, концернът Volkswagen AG трябва да преосмисли бизнеса на империята си от 12 марки, която построи през последните две десетилетия, пише Bloomberg. Гамата включва всичко от достъпни автомобили до мотоциклети, суперавтомобили и тежки камиони.
До неотдавна най-големият европейски производител на автомобили можеше да си позволи да подкрепя финансово проблемните си марки, сред които Seat, Bugatti и MAN, тъй като стабилните брандове като Porsche и Audi генерират достатъчно приходи. Сега обаче тези пари трябва да отидат за погасяването на разходите, причинени от скандала с манипулираните дизелови мотори.
"Volkswagen AG има няколко марки, които могат да бъдат причислени към графата "добре е да ги има", смята Щефан Брадцел, ръководител на отдела за автомобилен мениджмънт към Университета за приложни науки в Бергиш Гладбах, Германия. "Bugatti, Lamborghini и Ducati просто не са ядрото на концерна по отношение правенето на пари", пояснява експертът, изчислявайки, че скандалът с дизеловите коли може да коства около 30 млрд. евро на концерна.
Мнението му донякъде се подкрепя от новия изпълнителен директор на Volkswagen AG Матиас Мюлер, който наскоро обяви, че разразилата се криза вероятно ще сложи край на някои бъдещи проекти, тъй като е наложително разходите да бъдат съкратени. Той също така разкри, че първоначално предвидените 6,5 млрд. евро за справяне с проблема няма да бъдат достатъчни.
Разточителните марки
Една от най-новите придобивки на Volkswagen AG - италианските мотоциклети Ducati, беше закупена през 2012 година за 860 млн. евро. Марката допълни гамата от суперлуксозни брандове, включваща Lamborghini, Bentley и Bugatti. Всички те обаче са изправени пред трудности.
Bentley отчете оперативна печалба в размер на само 54 млн. евро за първата половина на годината, или с 43% по-малко от същия период на предходната година. VW не отчита финансови данни за Lamborghini и Bugatti, но е повече от ясно, че те нямат съществен принос за финансовата стабилност на концерна, пише Bloomberg. И припомня, че френската марка Bugatti, която произвежда минимален брой автомобили с цена над 1 млн. евро, не е била особено доходоносна, откакто концернът я придоби през 1998 г. Анализаторът на NordLB Франк Швопе дори определя Bugatti като най-излишната марка на германската група.
Тежкотоварните бранодве
Volkswagen може да се вгледа по-надълбоко и в структурата на подразделението си за тежкотоварни камиони. След като купи шведската Scania и германската MAN, автомобилният концерн все още не е успял да оптимизира ефективността на разходите на двете марки. През първата половина на годината MAN отчете печалба от едва 185 млн. евро, или спад от 17%, посочва икономическото издание.
Проблемният Seat
Наборът от масови марки на концерна включва основната марка VW, чешката Skoda и испанската Seat. Докато първите две се развиват повече от добре, Seat не е отчитала печалба от 2007 година насам. Освен това испанският бранд предлага сравнително достъпни модели, които се припокриват с предложенията на Skoda, която генерира оперативна печалба от 522 млн. евро за първото полугодие. При Seat тя е само 52 млн. евро.
Все пак Seat стартира настоящата година с немалък ръст в продажбите си, като концернът обяви, че ще инвестира 4,2 млрд. евро в операциите си на територията на Испания. Очакванията за следващата година са оптимистични, тъй като тогава трябва да се появи първият SUV на марката - сегмент, който се радва на растящи продажби.
Закриването на марката Seat не е опция, тъй като профсъюзните лидери държат половината от местата в надзорния съвет на VW, сочи информацията. Именно затова концернът ще запази работните места, но използвайки мощностите на Seat за производството на модели на други свои марки.
Още по темата четете в Automedia.bg
Дизелгейт може да закрие емблематични марки
Предстоят трудни времена за Bugatti и Seat, прогнозира Bloomberg
20:28 | 20.10.15 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
-
Джей Ди Ванс: Ще се посветим на работещите хора, край на грижите за Wall Street
-
Войната на чипове между САЩ и Китай удря директно азиатските технологични акции
-
Jaguar премахва почти всички бензинови модели от гамата си
-
Няма такова нещо като твърде много пари, потвърдиха и учени
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
"Росатом" продаде активите си в Германия
-
КФН определи минималната доходност на пенсионните фондове за последните две години
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
-
Втори мандат на Тръмп ще засегне повече пазарите извън САЩ
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
-
Спад на задлъжнялостта дава на големите компании в Европа повече възможности за дивиденти и сделки