Емисионният скандал, който разтресе Volkswagen, вече взе и първата си жертва – изпълнителният директор на компанията Мартин Винтеркорн подаде оставка, пише Fortune. На този етап няма обявен негов заместник.
В своето изявление директорът на автомобилния гигант посочва, че е „шокиран от събитията през последните няколко дни" и не е вярвал, че подобно нещо може да се случи във Volkswagen Group. Оставката му е израз на отговорността, която носи начело на компанията, допълва още той.
В последните дни той нееднократно се извини за скандала, но натискът от Борда на директорите на компанията се оказа прекалено силен и той реши да се оттегли.
Малко по-рано днес и германската прокуратура обяви, че може би ще стартира наказателно производство срещу Volkswagen (VW) заради скандала с манипулираните вредни емисии на дизелови автомобили, произвеждани от компанията, съобщава Financial Times.
Германското правителство призна, че е знаело за типа софтуер, който концернът е използвал във въпросните автомобили, за да манипулира данните за вредните емисии, отбелязва изданието. Все пак кабинетът отрече обвиненията, че е бил наясно с манипулациите и дори създаде официална комисия за разследване на аферата.
От държавната прокуратура в Долна Саксония, където е седалището на VW, съобщиха днес, че започва предварително разследване на някои неназовани служители в компанията. Прокуратурата уточнява, че стартира проверката заради множество сигнали на граждани.
Volkswagen се забърка в сериозен скандал, след като в края на миналата седмица призна, че е използвал специален софтуер, за да манипулира данните за вредните емисии от няколко модела дизелови автомобили, продавани в САЩ. Компанията получи обвинения от американската екологичен регулатор, който може да наложи глоба до 18 млрд. глоба на германския производител на автомобили.
Концернът междувременно съобщи, че същия софтуер може би е инсталиран в до 11 млн. автомобила по целия свят. Всички коли са с такъв тип двигател, който е показал значителни отклонения при данните за вредните емисии при тестове и при реално шофиране.
Fitch Ratings междувременно съобщи, че заради скандала ще ревизира кредитния рейтинг на компанията, в момента А.
Правителствата в няколко държави вече също разследват германската компания.
За няколко дни акциите на концерна изтриха над 30 на сто от стойността си. В следборсовата търговия във Франкфурт книжата поскъпнаха с 8 на сто до малко над 114 евро за брой.
Според анализатори компанията има нужда не само от нов главен изпълнителен директор, но и от ново начало и пълно обновяване на корпоративната култура. Скандалът повдигна и въпроси за бъдещето на дизеловата технология заради опасенията от замърсяване на въздуха и преждевременна смърт във връзка със замърсяването.
Повече за скандала можете да прочетете тук
преди 9 години Това заглавие въобще не е свързано с проблема - какъв толкова е директора в една компания? Безсмъртен или нещо повече? Работи за заплата, като стане фал - айде. Кой искате да се махне в този случай - някой от монтьорите на линията ли?Въобще проблема тук не е свързан с някой си директор, а с това, че природата е замърсявана, а обществото заблуждавано, че това не е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ами явно са се разигравали парички яко отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Германското правителство призна, че е знаело за типа софтуер, който концернът е използвал във въпросните автомобили, за да манипулира данните за вредните емисии..." - май ни взимат за тотални ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар