Продажбите на автомобили в САЩ остават под очакванията на анализаторите през март. Сериозните промоционални акции със силно занижени цени освен това засилват опасенията, че щатският автомобилен пазар забавя скорост, предава Ройтерс.
Според сезонно изгладените данни на авторитетното издание WardsAuto са били продадени 16,53 млн. автомобила през март. Според данни на консултантската компания Autodata продажбите са били в размер на 16,62 млн. Това е под нивото от 17,3 млн. броя, които бяха предвидени от анкета на Ройтерс сред пазарни анализатори и ще е първият път, в който сезонно изгладените продажби падат под 17 млн. от август насам.
„Март беше тежък“, коментира вицепрезидентът на Nissan за американския пазар Джуди Уилър. „Това бе агресивна година и смятам, че всички го разбират“, допълва Уилър. Nissan всъщност повишава продажбите си с 3,2 на сто, но ценовата отстъпка от над 400 долара за автомобил е по-висока от преди година, заяви още Уилър.
Дори при малките камиони и ванове, които „всъщност се продават в САЩ от само себе си", търговците понижават цените, казва и Карл Брауер от специализираната за пазара на автомобили консултантска фирма Kelley Blue Book. Ако дилърите допълнително намаляват цените, това би могло да натежи върху печалбите на автомобилните фирми, твърди експертът.
По думите му индустрията не би могла да си позволи ценова война.
Продажбите на Ford са надолу с повече от седем процента до 236 хил. превозни средства, обяви производителят на автомобили. Основната причина са много по-слабите продажби на корпоративни клиенти и на властите – агенциите, бизнесът и правителствените служби са поръчали със 17% по-малко коли на производителя спрямо година по-рано.
При Toyota понижението е от 2,1%, при Fiat Chrysler - почти 5%, а при Honda – 0,7%.
Германският автомобилен бранш обаче се радва на добро развитие отвъд Океана. Въпреки това както VW (ръст от 2,7%), така и Audi (повишение от 1,7 на сто) остават под повишенията си от февруари. Продажбите на BMW се увеличават с 3,5 на сто, а при Porsche ръстът е от 3,6 на сто, докато Mercedes отчита увеличение на продажбите от 3,3 на сто.
И американският General Motors успява да увеличи доставките си – с 1,6 на сто на годишна база до 256 хил. автомобила, като моделите Tahoe и Suburban отчитат най-добрите си продажби от 2008 г.
Всичко това доведе до понижение на акциите в понеделнишката сесия на Wall Street. Книжата на GM поевтиняха с 3,8 на сто до 34,03 долара за брой, а на Ford – с 3 на сто до 11,29 долара. Акциите на Fiat Chrysler загубиха 5,9 на сто от стойността си.