Starbucks Corp. бележи 16% годишен ръст на тримесечната печалба, след като веригата кафенета отчете по-голямо вътрешно търсене и привлече повече клиенти чрез мобилното си приложение, пише MarketWatch.
Но американската компания не оправда прогнозите на анализаторите по отношение на продажбите, което потопи цената на акциите й с 5,3% в следборсовата търговия в Ню Йорк в четвъртък.
В периода януари-март 2016 г. Starbucks печели 575,1 млн. долара, което е повече от спечелените през същия период на миналата година 494,9 млн. долара. Приходите са нагоре с 9,4% годишно до 4,99 млрд. долара от 4,56 млрд. долара. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха приходи за 5,03 млрд. долара.
Продажбите в откритите поне преди година кафенета се покачват с 6% годишно през отчетния период, но се разминават с очакванията за повишение от 6,7 на сто.
Продажбите у дома допринасят за увеличението, като продажбите в САЩ са нагоре със 7 на сто. Това засенчва слабия ръст на продажбите в Европа, където бизнесът на компанията пострада от терористичните атаки в Париж и Брюксел и където по-скъпият американски долар продължава да прави напитките и храните й по-скъпи за чуждите клиенти. Продажбите на Стария континент са нагоре само с 1% през тримесечието, което е по-малко от очакваното.
Компанията продължава да се разраства в глобален план, като в четвъртък отвори първото си кафене в Южна Африка, която се счита за вход на пазарите на африканския континент.
В края на март по земното кълбо Starbucks притежава близо 24 хил. кафенета, което е с 8,3% повече спрямо същия период на миналата година.
Главният изпълнителен директор Хауърд Шулц подчерта и ръста в Китай от 5 на сто. През последното тримесечие кафенетата на компанията в Азия са се увеличили с 18%.
Същевременно Starbucks работи за диверсифицирането на бизнеса с кафе, като е по средата на 5-годишен план да удвои приходите си от продажби на хранителни продукти в САЩ.
Дигиталните инициативи като създаването на мобилно приложение също помагат на заведенията да работят по-ефективно, което увеличава продажбите и приходите. На годишна база мобилните поръчки и използването на приложението са се удвоили. Компанията изпълнява 8 млн. мобилни поръчки и плащания всеки месец.