Производителят на модните марки Zara и Massimo Dutti – Inditex, отчита печалба за първото тримесечие, която надминава очакванията на анализаторите, след като потребителите все повече се насочват към онлайн магазините на компанията, коментира Bloomberg.
Оперативната печалба е нараснала с 6% до 705 млн. евро за трите месеца до края на април, показва отчетът на най-големия моден търговец на дребно в света. Анализаторите очакваха печалба от 696 млн. евро.
Приходите на компанията нарастват с 15% през първите седмици на второто тримесечие без да се отчитат валутните влияния, като се забавят спрямо ръста от 17% през предишния период.
„Inditex отчита изключително висок темп на ръст на продажбите от една година насам“, казва Ан Крилоу, анализатор в Societe Generale. Тя оценява ръста при магазините на веригата, отворени от поне една година, на 10-11% за тримесечието. „Според нас това не може да продължи завинаги. Тъй като базата за сравнение за продажбите от миналата година се понижава, очакваме нормализиране“, коментира анализаторът.
Inditex, която има над 7 хил. магазина в 90 страни, ограничава откриването на физически обекти, докато в същото време набляга все повече върху онлайн пазаруването. Компанията, основана от Амансио Ортега – вторият най-богат човек в света, има за цел да предлага всичките си брандове онлайн на всички европейскии пазар и Турция до края на годината.
Интернет е помогнал за увеличаване на продажбите и във физическите магазини обаче, тъй като онлайн потребителите често ходят до тях, за да върнат стоки и накрая купуват и други продукти, казва главният изпълнителен директор Пабло Айла.
„В пазарна среда, където повечето търговци на дребно се оплакват от метеорологичните условия, резултатите на Inditex показват силата на бизнес модела“, пише Джейми Мериман, анализатор в Sanford C. Bernstein.
Предвид позиционирането на централата и по-голямата част от производството и логистиката в Испания, компанията е изправена и пред влиянието на ръста на доходите в страната, сочи доклад на Barclays. Испанските заплати нарастват вече две години, като в момента ръстът достига 5%. Това може значително да се отрази на маржовете през следващите три години, коментира експертът.