Британският нискотарифен авиопревозвач EasyJet отчете рекордна загуба през зимния сезон, тъй като слабата лира повиши разходите в континентална Европа. Компанията пък понижи цените, за да задържи клиентите си в рамките на ценова война на континента, коментира Bloomberg.
Коригираната загуба преди данъци расте до 212 млн. паунда (около 274 млн. Долара) през полугодието до края на март тази година. Година по-рано загубата възлизаше на 21 млн. Паунда. Прогнозите бяха за загуба в размер на 176 млн. паунда.
Сривът на паунда след референдума за Brexit изтрива 82 млн. паунда от печалбата на компанията, като приходите за едно място в самолета се свиват с близо 10%, а това е измерител за цените на билетите. Стремежът към предлагане на по-привлекателни оферти изяжда спестените средства от по-малките разходи за гориво. Освен това търсенето остава слабо при някои дестинации заради редицата терористични атаки.
„Резервациите за това лято изпреварват темпа от миналото, показвайки, че търсенето остава силно и че потребителите превръщат в приоритет ваканциите и пътуването със самолет“, казва Каролин Маккол, главен изпълнителен директор на EasyJet. Очаква се забавяне на поевтиняването, като спадът на цените през текущото тримесечие ще е в рамките на малко едноцифрено число.
По думите на Маккол очакванията на компанията за годишните резултати съвпадат с пазарните. Анализаторите прогнозират печалба преди данъци в размер на 372 млн. паунда за фискалната 2017 г., тоест до края на септември. Това е средната прогноза на 21 експерти, анкeтирани от Bloomberg.