Британският бирен гигант SABMiller отчита 4% ръст на продадения обем бира за четвъртото си тримесечие спрямо миналата година, след като инерцията се е засилила през втората половина на финансовата година, съобщава Ройтерс.
Производителят на Pilsner Urquell, Grolsch и Peroni заяви, че приходите му са нараснали с 7% през тримесечието, приключило на 31 март, а продаденият обем – с 4%.
„Имаме силна година и засилена инерция през втората половина във всички наши региони въпреки икономическата волатилност и потенциалното разсейване от офертата на AB InBev”, заяви главният изпълнителен директор Алън Кларк в съобщение.
Компанията не предоставя актуализирана информация за предстоящото придобиване от страна на Anheuser-Busch InBev, което се очаква да приключи през втората половина на годината.
Сделката за над 100 млрд. долара – една от най-големите в корпоративната история, се придвижи със стъпка напред миналата седмица, когато AB InBev сключи договорки с Южна Африка, чиято комисия по конкуренцията се възприемаше за едно от най-големите препятствия пред сделката.
Компанията отчита по-силни продажби в Латинска Америка и Африка, което е помогнало да се компенсират по-слабите резултати в Европа и Северна Америка, където потребителите пият по-малко от най-популярните бири, които SAB и други пивовари продават.
По американските счетоводни стандарти (GAAP) приходите на SAB за четвъртото тримесечие отчитат спад от 4% заради по-силния щатски долар, който е намалил стойността на международните приходи.
Отчетените приходи за годината са с 8% надолу. Без влиянието на валутата те обаче отчитат ръст от 5%.