IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ръстът на продажбите на Burberry се забавя

Компанията усеща ефекта от по-слабото търсене от страна на китайските потребители на луксозни стоки

15:20 | 14.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Британските модни къщи Burberry Group и Mulberry Group отчитат отслабване на продажбите, подчертавайки предизвикателствата, пред които са изправени производителите на луксозни стоки, включително по-слабото търсене от страна на китайските потребители, пише Wall Street Journal.

Burberry твърди, че общите ѝ продажби за шестте месеца, приключващи на 30-и септември, са се увеличили с 14 на сто до 1,1 млрд. паунда (1,8 млн. долара), в сравнение със същия период миналата година.

Въпреки това сравнимите продажби в собствените магазини на Burberry се увеличават с 10 на сто през периода, като представянето на компанията е по-слабо през второто тримесечие.

Burberry отчита ръст от 12% на сравнимите продажби през първото тримесечие, но през второто той е 8%. Резултатите през този период са повлияни от „външни фактори на някои пазари“. Компанията не посочва какви точно са тези фактори, но отбелязва, че търсенето от страна на китайските потребители както на вътрешния пазар в Китай, така и по време на път, спада значително.

Компанията, която през последните години се възползва от по-високите разходи на азиатските потребители, предупреждава, че "по-недружелюбната външна среда ще доведе до по-слаб марж на печалбата". Burberry посочва още, че слабият пазар отчасти ще компенсира негативното въздействие на неблагоприятните валутни курсове.

Производителят на луксозни стоки твърди, че въздействието на валутните курсове ще намали отчетената печалба до 25 млн. паунда в сравнение с очакваните 55 млн. паунда.

Главният изпълнителен директор на Burberry Кристофър Бейли пое поста през май, сядайки на мястото на Анджела Арендс, която премина в Apple.

Въпреки несигурните перспективи за Burberry анализаторите твърдят, че нейното представяне е добро предвид предизвикателствата, с които се сблъсква секторът на луксозните стоки.

От своя страна Mulberry предупреди, че годишната ѝ печалба ще е значително под очакванията, като се има предвид резкия спад в приходите през първата половина на годината. Компанията твърди, че слабите ѝ резултати се дължат на по-ниските разходи на туристите във Великобритания и по-слабите продажби на едро в Азия и Европа.

Новината за резултатите на Mulberry е поредният удар, който британската луксозна марка понася тази година.

Други компании, засегнати от предизвикателства като по-бавния растеж в Китай, са френската LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton и италианската Prada.

„Burberry остава една от малкото компании за луксозни стоки, които продължават да се радват на двуцифрен ръст на приходите в сектор, който е силно засегнат от насрещните ветрове на търсенето“, посочват анализаторите от Citigroup. Те твърдят, че протестите в Хонконг, данъкът върху продажбите в Япония, ефектите от по-малкия брой руски и китайски туристи в Европа и несигурността, свързана с ебола, се отразяват сериозно на индустрията.

Други анализатори твърдят, че лошото представяне на Mulberry е причинено от комбинация от специфични проблеми с продуктите и глобалните проблеми, свързани с луксозните марки.

Още видео материали може да видите в сайта на Bulgaria on Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още