IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ройтерс: Spotify и Warner Music сключват сделка до септември

Оценената на 13 млрд. долара шведска компания за момента планира директно листване на борсата в Ню Йорк по-късно тази година

11:22 | 25.07.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Компанията за музикален стрийминг Spotify е близо до договарянето на нов лицензионен договор с Warner Music Inc - последната голяма сделка с музика със запазени права, от която се нуждае, преди да се опита да се появи на фондовите пазари в САЩ, съобщават източници, запознати със ситуацията, пред Ройтерс.

Оценената на 13 млрд. долара шведска компания за момента планира директно листване на борсата в Ню Йорк по-късно тази година или в началото на 2018 г., твърдят източници на агенцията.

Двете страни са положително настроени, че сделката може да бъде подписана през септември, тъй като вече са договорени важни въпроси, като гарантиране за отчитащата загуби Spotify на по-благоприятно разделяне на приходите в замяна на това, че някои нови албуми ще са достъпни вече само за плащащите абонати.

Прецизното разделяне на приходите и обемът на потенциалното гарантирано предварително плащане към студиото, дом на артисти като Ед Шийрън, Бруно Марс и Кайли Миноуг, все още обаче не са договорени.

"Преговорите са на кръстопът", заявява един от източниците, като иска да не бъде назован, защото обсъжданията продължават. „Все още съществуват редица ключови въпроси, които остава да бъдат договорени. Ако се справим с тези въпроси, то може да се стигне до много бърза сделка, ако не - сделката ще остане в застой", коментира той пред агенцията.

Други смятат, че до края на лятото сделката може да бъде сключена. „Предвид начина, по който преговорите напредват, бих се изненадал, ако нямаме сделка през септември", казва друг източник.

Шведската Spotify за по-малко от десетилетие се превърна в най-популярната услуга за стрийминг музика в света, но финансовата ѝ устойчивост зависи от способността ѝ да сключва договори за лицензиране на музика с по-малко обременителни такси.

Основните характеристики на Spotify са безплатни и се поддържат от рекламата, а абонатите получават неограничено слушане и други премиум услуги.

Компанията е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на далеч по-големите интернет играчи, като Apple и Amazon, които могат да си позволят да субсидират набега си в света на музиката, като черпят от парите, които генерират в други области.

Стрийминг компанията, която наскоро бе оценена на 13 млрд. долара, настоява за разделяне на приходите в размер на 50 на 50 процента, но Warner Music иска най-малко 52 процента от авторските и лицензионните възнаграждения да остава за нея, както е при договорите с другите студия, твърдят източниците. Условията на сегашното споразумение предвиждат Spotify да плаща 55 на сто от приходите на Warner.

Warner също настоява да получи гарантирано предварително плащане независимо от ръста на абонатите, казва един от източниците. Студиото, притежавано от Access Industries на милиардера инвеститор Леонард Блаватник, също така иска и защита срещу потенциални искове на неподписани автори, които с течение на времето биха намалили приходите. Това е резултат от скорошни съобщения в пресата, че Spotify запълва своите плейлисти с анонимни или малко известни артисти, за да намали влиянието на големите компании.

Warner би била готова да намали процента на роялти таксата от 55% на 52%, ако тези проблеми бъдат решени, казва източник на Ройтерс. Компанията отказва да коментира темата.

По-рано през годината шведската компания постигна лицензионни сделки с Universal Music Group на Vivendi и със Sony Music.

Spotify не разкрива условията по сделките, но според медийни спекулации стрийминг услугата е успяла да намали таксата, която плаща на студиата, от 57 до 52 на сто заради покачващия се брой на плащащите абонати. В замяна стрийминг услугата се задължава да ограничи в рамките на няколко седмици новите албуми само за плащащи абонати преди да ги пусне за слушане от всички потребители.

Към юни Spotify има 53 млн. плащащи абоната, а като цяло месечно активните потребители достигат 140 млн. души – 40% от потребителите на тази услуга в глобален мащаб. За сравнение, Apple държи 19 на сто или 28,2 млн. потребители към юни, докато на Amazon се падат 12 на сто или 16 млн. абоната, изчислява MIDiA.

Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:02 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още