Американското подразделение на модната къща Gucci - Gucci America, напусна Международната коалиция срещу фалшификациите (IACC), след като базираната във Вашингтон организация даде съгласието си китайският гигант в онлайн търговията Alibaba да стане неин член през април, предаде AFP.
Това е второто знаково напускане на член на организацията, след като през април дизайнерът Майкъл Корс излезе от организацията, наричайки Alibaba “нашия най-опасен и вреден неприятел".
Гневните реакции срещу членството на китайската компания в коалицията повдигнаха за пореден път въпроса за това доколко ефикасна е борбата на онлайн гиганта срещу фалшивите стоки при положение, че се стреми да превърне своята електронна търговия в неумолима световна сила.
Gucci, подобно на други запазени марки от групата Kering, сред които Balenciaga, съдят Alibaba в Нюйоркския федерален съд. Те обвиняват китайския гигант, че съзнателно насърчава и извлича печалба от продажбата на фалшифицирани стоки на платформите си за онлайн търговия.
От днес името на Gicci е премахнато от сайта на Международната коалиция срещу фалшификациите. „Те не са щастливи от решението за влизането на Alibaba", заяви вицепрезидентът на IACC Кандис Ли-Узогве. Тя добавя, че Gucci е информирала организацията за решението си в сряда.
„IACC отстоява своето решение и се ангажира в бъдещето да направи организацията коалиция на желаещите", каза по имейл в събота президентът на IACC Робърт Барчиси. „Независимо дали става дума за компании за разплащания или за онлайн търговци, изборът е ясен, те трябва да бъдат неразделна част от решението".
Китайската компания е включена в специална категория на международната организация. На членовете на тази категория не се полагат управленски позиции и право на глас.
Международната коалиция срещу фалшификациите има около 250 члена, сред които са Apple, Cisco Systems и Chanel.
Фалшификаторите, които предлагат стоките си в платформите на Alibaba, особено в Taobao и Alibaba.com, са трън в очите на Alibaba от дълго време насам.