Продажбите на Coca-Cola отчитат спад за четвърто поредно тримесечие, след като търсенето на газираните ѝ напитки в Европа намалява, а силният долар понижава стойността на продажбите на пазари извън САЩ, включително Латинска Америка, съобщава Ройтерс.
Акциите на производителя на газираните напитки Sprite и Fanta поевтиняха с около 1% до 46 долара за брой по време на търговията преди отварянето на пазара в сряда.
Coca-Cola и конкурентът ѝ PepsiCo понасят удари, тъй като потребителите все повече мислят за здравето си и намаляват консумацията на газирани напитки, сменяйки ги с чайове, плодове сокове и шейкове.
Ръстът на долара също засяга компаниите, които имат значително присъствие на пазарите извън САЩ, включително Китай, Европа и Бразилия.
Средната стойност на долара се повиши с 2,6% през първото тримесечие спрямо миналата година. Щатската валута поскъпна с 18% през първите три месеца на 2015 г.
Продажбите на Coca-Cola в Европа са спаднали с 1% до 1,20 млрд. долара през тримесечието, приключило на 1 април, което се равнява на почти 12% от общите приходи.
Нетната печалба, която компанията предвижда да разпредели към акционерите, е спаднала с 4,5% до 1,48 млрд. долара, или 34 цента на акция.
Без единичните ефекти Coca-Cola отчита печалба от 45 цента на акция, което е малко над средната оценка на анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, за 44 цента.
Нетните оперативни приходи са се понижили с 4% до 10,28 млрд. долара.
Без да се включва влиянието на придобиванията, продажбите и валутните движения приходите обаче отчитат ръст от 2%.
преди 8 години "...поредната сериозна компания съсипала дългогодишен авторитет и направила недопустими компромиси със здравето на клиентите си в желанието за повече печалба ." Като всичко дето гони далаверата ! Клиентът е балама и трябва да се баламосва ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години от това по-сладък бизнес - здраве му кажи ... чешмянка със захар и те ти лимонаТа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Coca Cola безобразно развалиха качеството на продукта с цел поевтиняване. Вече е почти неразпознаваем от оригинала. Количеството подсладители е почти на предела на усвоимост. Никак не е случайно, че вече е забранен в някои цивилизовани краища на света. Жалко е, че това е поредната сериозна компания съсипала дългогодишен авторитет и направила недопустими компромиси със здравето на клиентите си в желанието за повече печалба отговор Сигнализирай за неуместен коментар