Nestle SA, най-голямата компания за хранителни продукти в света, понижи годишната си прогноза за продажбите, след като ръстът на приходите за първите девет месеца на годината се оказа под оценките на анализаторите заради изтеглянето на азиатските спагети Maggi и слабото представяне в Китай, съобщава Bloomberg.
Продажбите вероятно ще нараснат с около 4,5% на органична база за 2015 г., което е под предишната цел от около 5%, заяви базираният във Вьове, Швейцария, производител на кафето Nespressо и шоколада Cailler. Приходите за деветте месеца са нараснали с 4,2% на тази база, което е по-малко от медианната оценка на анализаторите за ръст от 4,7%.
Nestle прогнозира ръстът на продажбите за цялата година да бъде под дългосрочната средна цел на компанията от 5 до 6% за трета поредна година. Компанията за хранителни продукти заяви, че китайският пазар се възстановява по-слабо от очакваното. Изтеглянето в цяла Индия на спагетите Maggi е довело до загуба за тримесечието на този пазар за първи път от 15 години.
„Пазарът до голяма степен очакваше положителни резултати, така че този отчет идва като лоша изненада“, пише в коментар за инвеститорите Джеф Стент, анализатор в Exane BP Paribas.
Продажбите на Nestle в Азия, Океания и Африка са се понижили с 0,5%, тъй като изтеглянето на нудълсите Maggi в Индия е довело до спад на продажбите им в южна Азия като цяло, заяви Nestle.
“Има реално разочарование и моделът на органичен ръст от 5-6% на Nestle в момента е под въпрос“, пише Уорън Акерман, анализатор в Societe Generale.
“Като цяло органичният растеж се оказва по-нисък от очакванията ни“, заяви главният изпълнителен директор Пол Бълке.
Unilever съобщи в четвъртък, че годишният ръст на продажбите ще бъде в близост до горната граница от прогнозите, след като приходите за третото тримесечие надминават продажбите на сладолед в Европа.