Силните онлайн продажби и търсенето на мебели и дамско облекло са помогнали на американските продажби на дребно да нараснат със „солидните“ 7,9% през тези коледни празници, съобщава Ройтерс, цитирайки доклада MasterCard Advisors SpendingPulse.
Американските продажби на дребно, без автомобилите и петрола, са се увеличили с 5,5% през периода между Черния петък и Бъдни вечер спрямо миналата година.
Онлайн продажбите са нараснали с 20% по време на коледните празници тази година, казва в свой доклад от понеделник MasterCard Advisors, която прави проучвания на разходите на потребителите.
„Двуцифреният ръст на продажбите на мебели показва, че потребителите искат и могат да се похвалят със стоки с висока себестойност“, казва Сара Куинлан, старши вицепрезидент на Market Insights в MasterCard Advisors, в доклада.
По-бавното настъпване на студеното време е забавило и закупуването на облекла през есента, така че търсенето е нараснало едва след Черния петък, казва тя.
Според Куинлан потребителите харчат пари, спестени от по-ниските цени на бензина.
Националната федерация на търговците на дребно, водеща група в индустрията, прогнозира ръст от 3,7% на продажбите в магазини и интернет през ноември и декември тази година, като се очаква само онлайн продажбите да се повишат с 6-8 процента.