"Щастливото овчарче". Така може да бъде наречен и Кристиан Лакроа. Защото след банкрута на едноименната му модна му къща преди две години дизайнерът, който днес става на 60 години, най-сетне се занимава с онова, за което е мечтал още като дете - да прави дрехи и костюми за операта на Белини "Капулети и Монтеки", или пък за "Агрипина" на Хендел. Вместо да създава дизайн за богаташите на света, сега той шие за театъра.
Лакроа не скърби за края на империята си. "Не съм сигурен, че още харесвам света на модата. Днес преди всичко става дума за реклама, две или три групи се борят една срещу друга", заяви Лакроа наскоро в интервю за информационната агенция dpa. Един бранш, който регистрира огромни печалби. Но Лакроа, със своите пищни творения, отдавна не успяваше да го прави. Французинът си остана много повече артист, отколкото бизнесмен.
Модна къща Lacroix бе в разцвета си в края на осемдесетте години на миналия век. Със своята балонна пола „Le pouf“ Лакроа бързо стана един от най-известните дизайнери на 20-и век. През 1987 г. той основава своята компания и прави първата си колекция Haute-Couture. Творби, които стават все по-изпълнени с фантазия и обаятелност и чиято практичност не винаги е най-важното нещо.
За театъра Лакроа шие от 20 години. Но досега - само от време на време. След изпадането на модната къща в несъстоятелност роденият в южнофренския град Арл дизайнер най-накрая започна да следва предопределението си. Защото освен човек на модния свят, Лакроа винаги е бил и дизайнер на костюми. Дрехите му винаги са съдържали нещо драматично, театрално - робите в стил Мария-Антоанета, или полите с обръчи и дантели в стил Бел Епок освен на подиума, можеха да паснат и на сцената.
Лакроа вече не притежава модната си къща, но основаната през 2005 г. от него фирма XCLC, с която той прави вътрешен дизайн за хотели и парфюми, все още е негова. През 2004 г. той създаде униформите за персонала на Air France, а високоскоростните влакове, които от 2007 г. пътуват по дестинациите Франкфурт-Заарбрюкен-Париж и Щутгарт-Страсбург-Париж също са с дизайн на Лакроа.
Известният дизайнер всъщност завършва "Френска литература" в Монпелие. През 1971 г. се мести в Париж, където пише докторантура на тема "Дрехите в картините от XVII век", за да стане куратор на музей. Мечта, която изглежда, ще бъде изпълнена. В средата на 2010 г. той беше обявен за съветник на френския „Monnaie de Paris“, а в началото на тази година организира парижката изложба „Ориентът на жените“. През май Лакроа създаде архитектурния дизайн за изложбата на Александър Кабанел в Кьолнския музей Wallraf-Richartz. Понякога щастието и нещастието са толкова близко.