Най-известната забележителност в Италия, Колизеят, ще изглежда "почти както преди 2000 години" след приключването на първия етап от мащабно разкрасяване следващата седмица, съобщи DPA. Преобразяването е финансирано от италианска компания за луксозни стоки и е на обща стойност 25 милиона евро.
Почистващите процедури, които са стрували 6,5 милиона евро, ще приключат на 22 април, само ден след 2769-ата годишнина от основаването на Рим. Благодарение на тях са се появили скрити досега детайли от монумента като номерата на местата в публиката и белези от ремонтни дейности, направени след пожар през 3-и век.
"Сега външният му вид е почти такъв, какъвто е бил в древността", коментира директорът на Колизея Росела Реа.
Фасадата е била освежена на части, за да не се възпрепятстват туристическите посещения. През следващите етапи от ремонта се предвижда работа по подземните тунели и вътрешните коридори. По план Колизеят ще се сдобие и с нов билетен център и книжарница.
Проектът е спонсориран от производителя на луксозни стоки Tod's, превръщайки се в най-мащабното частно културно финансиране на територията на Италия. Това е част от инициативата на културния министър Дарио Франческини за набиране на средства за реставрационни дейности. През 2015 г. модната къща Fendy дари 2,2 милиона евро за реставрацията на фонтана Trevy.
БТА