Веригата ресторанти за бързо хранене McDonald’s отчаяно се опитва да накара клиентите в Япония да влязат през вратата, коментира Quartz.
През април гигантът в бързото хранене представи хамбургера Big Mac с три пъти повече место. Сега компанията стартира състезание, при което някой щастливец може да спечели пилешко парче McNugget, направено от 18-каратово злато и оценявано на стойност 1500 долара.
Състезанието има за цел да промотира двата нови соса на компанията: плодова череша и сметаново сирене. То включва и мистериозен злодей, който носи светложълт костюм. Заинтересованите от победа трябва да помогнат да се разкрие самоличността на злодея, следвайки подсказки в Twitter профила на компанията.
Макар че състезанието предизвика шум в социалните мрежи, не е много сигурно дали то ще доведе до по-високи продажби за затруднените ресторанти на McDonald’s в Япония. Компанията отчете оперативна загуба от 25 млрд. йени (210 млн. долара) за 2015 г. - над три пъти повече спрямо предишната година. Компанията затвори 130 ресторанта миналата година.
Загубата дойде след смущаващ скандал, в който бе запесен китайският доставчик Shanghai Husi Foods, като твърденията бяха, че McDonald’s е продавал месо с изтекла годност на клиентите си. Месец след скандала друг клиент откри човешки зъб в пържените си картофи. Компанията се бори и с недостиг на вносни американски картофи, което доведе до дажби на пържените картофи в 3100 японски ресторанта.