Износът на швейцарски часовници се понижи през май, насочвайки се към едногодишен спад, докато индустрията се сблъсква с по-слабо търсене в Азия и Европа, пише Bloomberg.
Доставките са спаднали с 9,7% до 1,56 млн. швейцарски франка (1,62 млн. долара), обяви Федерацията на индустрията за швейцарски часовници. Износът се свива през последните 11 месеца.
“Забавянето в Европа отразява продължаващите последствия от атаките в Париж и Брюксел, под формата на по-бавен туристически поток в Европа, а вероятно и притесненията, че китайците купуват по-малко в Европа заради данъците, които им биват наложени, когато се върнат у дома”, коментира Алесандро Мильорини, анализатор на Mirabaud Securities. “Изглежда тази година ще е по-лоша от 2015”.
Швейцарските часовникари се борят с по-широк спад в търсенето на продуктите им на всички основни за тях пазари през тази година. Hublot и Zenith, които са собственост на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, решиха да не отварят допълнителни магазини в Хонконг на фона на един пазар, който е “по-добре приспособен към затварянето на магазини, отколкото към отварянето”, коментира директорът Жан-Клод Биве на 13 юни.
Най-засегнати от случващото се са часовниците, които на едро се продават на цени между 200 и 500 франка, следвани от тези, които струват по 3000 франка и нагоре. И двете категории отбелязват двуцифрени спадове.