Германските пивовари са продали през 2016 г. малко повече бира, отколкото през предната година.
Продажбите достигат 96 милиона хектолитра след 95,7 милиона хектолитра през 2015 г., показват предварителни данни на Асоциацията на германските пивоварите въз основа на екстраполация, предава DPA.
До ноември увеличението е в размер на 0,7% в сравнение със същия период на миналата година. След години на спад в продажбите сега германският пазар на бира се запазва стабилен за трета поредна година.
Положителното развитие се дължи преди всичко на износа, който от януари до ноември е нараснал с 4,2% до 15,7 милиона хектолитра.
За разлика от него почти без промяна остават продажбите на бира в Германия – 72,4 милиона хектолитра през първите единадесет месеца.
Ободряващи фактори според президента на асоциация Ханс-Георг Айлс са били Европейското първенство по футбол, 500-та годишнина на Закона за чистотата на бирата (т. нар. Reinheitsgebot) и топлото лято.