IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Докато Тръмп се кара с Мексико, американците пият повече текила отвсякога

От 2010 до 2015 г. продажбите на текила са нараснали с 30% в САЩ

18:49 | 09.02.17 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив, Ройтерс

Американците пият повече текила отвсякога на фона на търговското напрежение с Мексико след встъпването на Доналд Тръмп като президент, пише Bloomberg.

Кулминацията на враждата около планирата от САЩ стена на мексиканската граница настъпи с призива на Тръмп за плащане на 20% данък върху мексиканския внос и замъгли перспективите за бъдещето на една от най-популярни напитки в САЩ.

„Това може да доведе до инфлация в САЩ и в последствие може да има неблагоприятно въздействие върху потреблението“, каза в разговор с инвеститори финансовият директор на водещата компания в производството и дистрибуцията на спиртни напитки Pernod Ricard "Жил Бугар".

„Истината е, че ние не знаем какво ще се случи. Има много неясноти“, заяви той.

От 2010 до 2015 г. продажбите на текила са нараснали с 30% в САЩ, повече от всяка друга категория алкохол с изключение на коняка, показват данни на изследователската компания Euromonitor International.

Големите дестилатори в света отговориха, увеличавайки инвестициите в Мексико – съсед, който Тръмп обвини, че се възползва от САЩ с голям търговски дефицит и малко помощ за сигурността по границата.

Но за разлика от автомобилите, които също станаха център за търговските нападки на Тръмп, текилата може да се произвежда само в определени райони на Мексико.

В същото време за производители, които имат значителна експозиция към САЩ, като Jose Cuervo и собственика на Sauza Suntory Holdings Ltd.,  граничният данък е потенциално сериозна заплаха.

Несигурността около отношенията между САЩ и Куба, които започнаха да се размразяват при президента Барак Обама, също замъглява перспективите за целта на  Pernod Ricard да продаде кубинския ром Havana Club в САЩ.

Pernod Ricard, чиито текила марки включват Olmeca и Avion, ще се фокусира върху разрастването на бизнеса в Мексико чрез марки като водка Absolut, което да компенсира потенциално забавяне на износа за САЩ, заяви Бугар.

В същото време на фона на несигурността някои американски почитатели на мексиканска бира и спиртни напитки вече се оплакват от перспективата за по-високи цени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 6
lozkhris
преди 7 години
Много напоителна статия - данните са за период от 5 години, при това 2010-2015.... когато Тръмп на хабер си нямаше да се кандидатира за президент. И ако определена личност влияе върху потреблението на алкохол от дадена страна, то веднага трябва да се заклейми Обама, че се скара с Путин щот ков ше ги правиме американците ако вземат да се наливат със Столичная...Изледването си е баш като бълнуване на фебрилен с 40 градуса температура - американците просто в голямата си част са ***, които се наливат с бира. Всичко останало го смятат за изхвърлящина - точно като бг-стандарта, според който всеки, който е прочел поввече от една книга, различна от меню в ресторант е "тоа са па на къв са прай"....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още