IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Alibaba превръща китайски празник в златна мина

Компанията за онлайн търговия вярва, че 11.11 е ключова дата за нея

10:45 | 11.11.14 г.
<p>
	<span style="font-size: 12px;">Главният изпълнителен директор на Alibaba Джонатан Лу и оперативният директор на компанията Даниел Джан.&nbsp;</span><em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор на Alibaba Джонатан Лу и оперативният директор на компанията Даниел Джан. Снимка: архив Ройтерс

Alibaba Group Holding превърна китайски празник на хората, които все още не са намерили своя половинка, в най-голямото събитие за пазаруване в страната. Сега компанията за онлайн търговия на дребно си е поставила за цел т.нар. Singles’ Day да постигне успех в глобален план, ето защо работи с международни марки като Calvin Klein и Blue Nile, пише Bloomberg.

Тези компании, заедно с Costco Wholesale, Origins Natural Resources и American Eagle Outfitters, участват в днешното събитие за първи път. Alibaba твърди, че е продала стоки за повече от 36,2 млрд. юана (5,9 млрд. долара) за 14 часа от началото на промоциите, надминавайки миналогодишния си рекорд.

Alibaba, която преди два месеца приключи най-голямото първично публично предлагане в историята, използва 27 хил. международни марки, за да привлече търговци и потребители за промоциите.

Компанията предлага големи намаления в сайтовете си, включително в известния TMall. Промоции има и в по-малките уебсайтове на Alibaba, което е направено с цел повече потребители да достигнат до въпросните платформи. Очаква се продажбите да достигнат 50 млрд. юана по данни на консултантската компания OgilvyOne Shanghai. 

“11-и ноември е ключов момент за Alibaba”, твърди Алън Хъ, управляващ директор на Ogilvy. “Компанията използва празника, за да си създаде господство в онлайн търговията, превръщайки се във връзка между бизнеса и потребителите”.

Продажбите до обяд пекинско време достигат 36,3 млрд. юана, разкрива Alibaba в публикация в Twitter.

Singles' Day, китайският вариант на Свети Валентин, е празник, измислен от студенти през 90-те години според Комунистическата партия.

Tmall започна маркетинговата кампания на 11-и ноември по време на големите си разпродажби през 2009 г. В крайна сметка събитието доведе до нови възможности за търсенето на партьори и се превърна в златна мина в онлайн пазаруването.

Търговците в Tmall са насърчавани да предлагат предварителни поръчки тази година, за да олекотят трафика по време на 11-и ноември, а също и да гарантират възможността стоките наистина да бъдат купени, коментира Браян Лий, който се грижи за дистрибуцията на чантите Elle в Китай.

Elle очаква да продаде общо 27 000 артикула в рамките на днешния ден. За сравнение, дневно тя продава около 200 продукта. Около 20% от днешните продажби ще могат да бъдат извършени чрез предварителна поръчка, но клиентите трябва да заплатят депозит от 15%.

Xiaomi, най-големият търговец на смартфони в Китай, е продал 720 000 телефона Mi за 12 часа. Продажбата им е на стойност 1 млрд. юана, твърди вицепрезидентът на компанията Хюго Бара.

Превръщането на Singles' Day в международно събитие може да се окаже следващият тест за скоростта на растеж на Alibaba. Въпреки това компанията не очаква значителен принос от глобалните продажби тази година.

Извън континенталната част на Китай промоциите на Alibaba са особено популярни в Хонконг, след това в САЩ и Тайван, разкриват данни на компанията. Пазаруването на мобилни устройства ще се равнява на 45 до 50% от тазгодишните продажби, коментира Стив Уанг, президент на TMall.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още