Международната коалиция срещу фалшифицирането (IACC), която се бори се с търговията с фалшификати, заяви, че е решила да отмени наскоро приетото членство на Alibaba Group, след като световни марки поставиха под въпрос възможността на китайската компания да се справи продажбата на имитации, пише Wall Street Journal.
В писмо до всичките 250 членове на IACC Бордът обяви, че е решил да преустанови членството на Alibaba, което беше прието през април. Причината за решението са “част от притесненията, повдигнати от нашите членове”. Писмото на борда е разгледано лично от екипа на Wall Street Journal.
Американските модни марки Michael Kors, Gucci America Inc., както и френската Kering напуснаха организацията след присъединяването на Alibaba.
Марките се оплакват, че Alibaba е предприела редица мерки през годините, за да се бори с фалшификатите, но такива стоки все още се продават в нейните уебсайтове.
Барбара Колсън, бивш член на борда на IACC и професор в Cardozo Law School, заяви, че премахването на Alibaba от групата е “разумно решение и е жалко, че това се е случило чак след негодувание от страна на членовете”.
Говорителят на Alibaba коментира, че независимо дали компанията е част от IACC, тя планира да продължи своите “продуктивни” партньорства с брандовете и правителствата, за да се справи със сложния проблем с фалшификатите. Компанията обяви, че няма да се страхува да харчи повече, за да премахне имитациите.
Световните марки изразиха загриженост и за начина, по който се управлява организацията за борба с фалшификатите, визирайки липсата на консултации с голяма част от членовете преди допускането на Alibaba.
В писмото си бордът на IACC заяви, че ще наеме независима фирма, която да извърши преглед и да препоръча начини за подобряване на вътрешния контрол.