Най-голямата в света пивоварна компания AB InBev е трябвало да преодолее през 2015 г. сериозни проблеми като силния долар и по-високите разходи.
Въпреки това компанията увеличава пазарния си дял на някои големи европейски пазари, а търсенето на трите продавани в целия свят марки Budweiser, Corona и Stella Artois се увеличава значително, обяви в четвъртък базираният в белгийския град Льовен концерн. Компанията, която е в навечерието на придобиването на своя британски конкурент SAB Miller, успява да наложи на пазара и по-високи цени.
Заради силния долар приходите на концерна спадат общо със 7,3 на сто до 43,6 млрд. долара (39,5 млрд. евро). Печалбата се свива с 10% до 8,3 млрд. долара.
Дивидентът обаче ще се покачи с една пета до 3,60 евро за акция. Въпреки това обаче анализаторите очакваха значително по-високи резултати, обобщава DPA.
В края на миналата година AB InBev придоби SABMiller за близо 108 млрд. долара - сделка, която ще създаде най-голямата компания за производство на бира с 30% дял от световния пазар на бира. С тази сделка се сливат двете най-големи пивоварни компании в света и се създава компания, която ще произвежда близо една трета от консумираното пиво в света.