2013 г. е била най-голямото предизвикателство за индустрията с луксозни стоки от рецесията през 2009 г., а растежът ѝ се забавя с 8% тази година.
Индустрията отбеляза ръст от 2,4% през 2013 г. Този резултат обаче представлява рязък спад спрямо този от 2012 г., когато растежът достигна 10,4%, пише Red Luxury.
Въпреки че затягането на антикорупционните мерки от страна на китайското правителство и превръщането на местните потребители във все по-внимателни купувачи са обвинявани до голяма степен за това забавяне, Китай все още е ключов пазар за индустрията и главен отговорник за растежа ѝ в близко бъдеще.
Според консултантската компания EY Китай ще донесе 40% растеж на пазара на луксозни стоки до 2020 г. Тази прогноза отразява това, което Intetnational Wine and Spirits Research заяви, а именно, че Китай и Индия ще станат най-големите и най-важните пазари за индустриите с вино, бира и спиртни напитки до 2019 г.
Въпреки това EY предупреждава в своя публикация, че производителите на луксозни стоки трябва да продължат да работят по имиджа на своите брандове, както и да усъвършенстват мениджмънта, дизайна и производството, за да могат да се конкурират на този пазар, изпълнен с предизвикателства.
“Забавянето на темпа на растеж не беше очаквано от индустрията и в резултат от това редица луксозни марки останаха изненадани”, коментира Пол Ууд, анализатор от EY.
Той добавя, че макар темпът на растеж да намалява, рентабилността е запазена.
“Като се има предвид нарастващият натиск и засилващата се конкуренция в сектора, компаниите не могат да си позволят компромис с ефективността, ако искат да увеличават печалбата си”, коментира Ууд.
EY съветва производителите на луксозни стоки да засилят присъствието си в дигиталното пространство, тъй като купувачите на подобни продукти стават все по-млади и работят предимно в интернет.
Според компанията онлайн бизнесът, който представлява едва 4,5% от всички продажби на луксозни стоки, нараства с около 30% на годишна база.