IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

2013 г. е най-лошата година за индустрията с луксозни стоки от 2009 г. насам

Китай продължава да бъде особено важен пазар за производителите на луксозни продукти

14:06 | 15.11.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

2013 г. е била най-голямото предизвикателство за индустрията с луксозни стоки от рецесията през 2009 г., а растежът ѝ се забавя с 8% тази година. 

Индустрията отбеляза ръст от 2,4% през 2013 г. Този резултат обаче представлява рязък спад спрямо този от 2012 г., когато растежът достигна 10,4%, пише Red Luxury.

Въпреки че затягането на антикорупционните мерки от страна на китайското правителство и превръщането на местните потребители във все по-внимателни купувачи са обвинявани до голяма степен за това забавяне, Китай все още е ключов пазар за индустрията и главен отговорник за растежа ѝ в близко бъдеще.

Според консултантската компания EY Китай ще донесе 40% растеж на пазара на луксозни стоки до 2020 г. Тази прогноза отразява това, което Intetnational Wine and Spirits Research заяви, а именно, че Китай и Индия ще станат най-големите и най-важните пазари за индустриите с вино, бира и спиртни напитки до 2019 г.

Въпреки това EY предупреждава в своя публикация, че производителите на луксозни стоки трябва да продължат да работят по имиджа на своите брандове, както и да усъвършенстват мениджмънта, дизайна и производството, за да могат да се конкурират на този пазар, изпълнен с предизвикателства.

“Забавянето на темпа на растеж не беше очаквано от индустрията и в резултат от това редица луксозни марки останаха изненадани”, коментира Пол Ууд, анализатор от EY.

Той добавя, че макар темпът на растеж да намалява, рентабилността е запазена.

“Като се има предвид нарастващият натиск и засилващата се конкуренция в сектора, компаниите не могат да си позволят компромис с ефективността, ако искат да увеличават печалбата си”, коментира Ууд.

EY съветва производителите на луксозни стоки да засилят присъствието си в дигиталното пространство, тъй като купувачите на подобни продукти стават все по-млади и работят предимно в интернет.

Според компанията онлайн бизнесът, който представлява едва 4,5% от всички продажби на луксозни стоки, нараства с около 30% на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:05 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още